به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۱۶۱۵۴۶
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد: الزام مدیران برای دریافت الکترونیکی وجوهات

خانواده‌ها پول نقد به مدرسه ندهند

گروه جامعه: مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح حساب یکپارچه مدارس گفت: خانواده‌ها را ملزم و از آنها درخواست می‌کنیم که پول نقد به مدارس نبرند؛ مدیران نیز طبق قانون ملزم هستند از طریق درگاه الکترونیکی پرداخت و دریافت داشته باشند.
خانواده‌ها پول نقد به مدرسه ندهند
منصور مجاوری، درباره حساب یکپارچه مدارس توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: حساب یکپارچه با یک کد شناسه مخصوص که شامل کدملی دانش‌آموز، کد مبلغ فعالیت فوق برنامه و کد مدرسه است آماده شده است.وی افزود: در واقع هر فعالیت مدرسه‌ای دارای یک کد شناسه شده است. حدود ۷۰ تا ۸۰ عنوان فعالیتی داریم که مشخص شده و هر پولی که دانش‌آموز به حساب مدرسه واریز کند به صورت شفاف قابل ارائه است.مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مبالغ واریزی برای هر فعالیت در قالب پیامی به اولیاء گزارش داده می‌شود گفت: در حال برنامه ریزی برای استقرار طرح حسابداری مدرسه هستیم و تلاش می‌کنیم شرایطی را فراهم کنیم که اگر دانش‌آموزی پول واریزی بیشتری داشت برای سال آینده‌اش ذخیره شود.مجاوری تاکید کرد: با این طرح حساب مدارس کاملا شفاف و مشخص است. برای دیوان محاسبات و سازمان بازرسی هم کلیت طرح توضیح داده شد و آنها کاملا پذیرفتند و حمایت کردند زیرا باعث شفاف‌سازی دریافت و پرداخت مدارس می‌شود.

وی با بیان اینکه با شروع طرح در آینده نزدیک خانواده‌ها را ملزم و از آنها درخواست می‌کنیم که پول نقد به مدارس نبرند گفت: مدیران نیز طبق قانون ملزم هستند از طریق درگاه الکترونیکی پرداخت و دریافت داشته باشند. مبالغ دریافتی از مردم  مقدار کمی نیست و باید ساماندهی و در جای خود مصرف شود.مشاور وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا آموزش و پرورش قصد دارد رفته رفته کمک‌های مردمی را نظام‌مند کرده و از این طریق بر خلاف قانون تحصیل رایگان، سرانه مدارس را حذف کند؟ اظهار کرد: این تصور ۱۰۰ درصد اشتباه است، وظیفه دولت آموزش کاملا رایگان است.مجاوری ادامه داد: سرانه کم و زیاد به مدارس داده می‌شود، امسال مدارس ۳۰۰ میلیارد تومان ردیف مصوب دارند. اینکه دولت سرانه ندهد اصلا این‌طور نیست. بودجه دولتی سرجای خودش است و هزینه‌هایی که بابت فعالیت‌های مختلف فوق برنامه، اردویی و... نیز اخذ می‌شود، سرجای خودش است.
مرجع : ایسنا