به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۶۱۵۸۳

مسمومان الکلی راضی به شکایت نمی‌شوند

گروه جامعه: رئیس بیمارستان شهید رجایی کرج می گوید: تا به حال 61 بیمار داشته‌ایم که 30 نفرشان در بیمارستان مانده‌اند و بقیه یا خوب شده و رفته‌اند یا با رضایت خودشان مرخص شده‌اند یا فرار کرده‌اند.چون یا خودشان توزیع کننده بوده‌اند یا به دوستان‌شان مشروب داده‌اند و می‌ترسیدند آنها مشکل جدی پیدا کنند و شکایت کنند
مسمومان الکلی راضی به شکایت نمی‌شوند
بیمارستان شهید رجایی مرکز تخصصی مسمومیت استان البرز است. برای همین مسیر اکثر کسانی که این روزها با الکل آلوده مسموم شده‌اند، به این بیمارستان ختم می‌شود. به گفته دکتر مرتضی غوغایی، رئیس بیمارستان، این دومین موج مسمومیت با الکل در البرز است.اولی شهریور که 30 بیمار داشته و 2نفرشان فوت کردند و بیشترشان دیالیز شده‌اند. و این بار هم موج دوم: «موج دوم از 29 یا 30 شهریور شروع شد. تا به حال 61 بیمار داشته‌ایم که 30 نفرشان در بیمارستان مانده‌اند و بقیه یا خوب شده و رفته‌اند یا با رضایت خودشان مرخص شده‌اند یا فرار کرده‌اند.چون یا خودشان توزیع کننده بوده‌اند یا به دوستان‌شان مشروب داده‌اند و می‌ترسیدند آنها مشکل جدی پیدا کنند و شکایت کنند. اما چون درمان‌شان کامل نشده ممکن است با حال بدتر دوباره به بیمارستان بیایند و این بار نشود کاری برایشان کرد. برای همین می‌گوییم هرکسی که بعد از مصرف مشروبات الکلی علائمی دارد باید سریع به مراکز درمانی مراجعه کند.» از 31 نفری که در بیمارستان شهید رجایی مانده‌اند، 4 نفر فوت شده و حدود 20 نفر دیالیز شده‌اند.

به گفته دکتر غوغایی از مشروبات الکلی آلوده نمونه گرفته شده و مشخص شده الکل صنعتی یا متانول داشته‌اند که کشنده است. او می‌گوید: «مصرف الکل در هر حالتی و به هر شکلی عوارض دارد و در بلند مدت مشکل ایجاد می‌کند اما اگر هم در فرآیند تولیدش اشکالی وجود داشته باشد ممکن است الکل صنعتی یا متانول ایجاد شود که مسمومیت ایجاد می‌کند.البته بحث سودجویی هم هست. مثلاً به مشروب داروهایی از بنزودیازپین‌ها مثل آلپرازولام یا حتی استامینوفن می‌زنند که اثرات خواب‌آور و گیج کننده بیشتری داشته باشد و بتوانند با قیمت بالا بفروشند. حتی شنیده‌ام مقدار کمی مرگ موش اضافه می‌کنند که حالت نشئگی یا گیجی ایجاد کند.»به گفته او بیماران‌شان که با الکل مسموم شده بودند از 17، 18 ساله بوده‌اند تا 50و چند ساله اما بیشترشان جوان و بین 20 تا 30 ساله بوده‌اند هرچند بسیاری از قربانیان از ترس به بیمارستان نمی‌آیند و در نهایت زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که ممکن است دیر شده باشد.
مرجع : ایران
برچسب ها: مسمومیت الکلی