به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۱۶۱۶۲۳

پل 10ساله فرو ريحت اما پل صد ساله...!

گروه جامعه: در سیلاب اخیر شمال ایران، چندین پل از جمله پل خشتی تمیجان رودسر با عمر بیش از ۴۰۰ سال هیچ صدمه‌ای ندیدند ولی چند پل‌که در طی سال‌های اخیر ساخته شدند فرو ریختند! در همين زمينه جعفرزاده نماینده مردم رشت در توييتي نوشت: در جریان سیل اخیر ، پل های ساخته شده توسط مهندسان بی مدرک با قدمت یکصد سال آسیب ندید. ولی پل های با سابقه ساخت بعضا کمتر از یک دهه توسط مهندسان با مدرک تحصیلی دهن پر کن تخریب شد!
پل 10ساله فرو ريحت اما پل صد ساله...!



حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۱۴:۴۰
آری:همانطور که در زلزله کرمانشاه بیمارستان 60 ساله آسیبی ندید و بیمارستان تازه تاسیس تخریب شد.شما به کدام خدا اعتقاد دارید.ما هم علم آن را داریم هم مدرک آنرا.ولی تنها چیزی که داریم از آن فاصله می گیریم و شما نیزبعنوان نماینده مجلس بی تقصیر نیستید، (انسانیت) است که نه نیازی به مدرک دارد و نه به مقام و ثروت.وبعضا" سازندگان این پلهای قدیمی خارجی بودند ونا آشنا با دین.موضوع انشاء مشکلی را حل نمی کند.اخلاق سرلوحه اقتصاد، سیاست،اعتقادات،تحصیلات و مدرک است که انسانها ازجامعه به ارث می برند. (361474)
مهندس عمران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۱۰:۴۷
هم وطنان عزیزم البته که بیشتر مهندسان کنونی از نظر علمی و اخلاقی پربار نیستند اما مهندسین کاردرست هم در این کشور به اندازه همه ی این پروژه ها داریم اما متاسفانه کار را به کاردان نمی‌دهند کارها با رانت تقسیم میشود. بیشتر مجریان این پروژه ها اصلا مهندس نیستند!!! (361499)
۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۱۵:۰۴
پل احمدی نژادی و پل باستانی (361475)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۱۵:۰۹
این نمایندگان محترم هم اعتبار علمی و فنی مدرکشان کم از این مهندس نماها و پیمانکاران بساز و بنداز نیست!!!
همگی دوستان تولید و دست پرورده‌ی یک نظام آموزشی هستند!!! (361477)
۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۱۹:۰۸
به دلیل سواد داشتن یا نداشتن نیست به دلیل تفاوت وجدان کاریه (361480)
معلم ناامید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۲۰:۰۵
واقعا جای تاسف داره
نفرین بر رانت و تبعیض و...در تحصیلات و...
وقتی مدرسه و معلم رها شوند و... (361481)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۲۰:۰۶
باید هر پروزه ای تا ۲۵سال تعهدس ساخته شود و اگر خراب شد مهندس ناظر و پیمانکار محاکمه شوند (361482)
ناشناس
Canada
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۱۳:۱۰
من خودم مسولیت دستگاه نظارت یکی از ایستگاه‌های متروی تهران بودم. به دلیل همین داستان ها و‌ مسایل موجود که اتفاقا خود کارفرماهای دولتی باعث و بانی اینطور خرابکاری ها هستند و نامشون هم در زیر هیچ برگه ای ثبت نیست شغل خودم رو با ۱۵ سال سابقه عالی از دست داده و یه سال و خورده هست به خیل بیکاران پیوستم. من قول شرف میدهم که در چنین سیستمی امکان ندارد هیچ مهندس ناظری بتواند درست نظارت کند و شغلش را از دست ندهد. زیرا با اشاره پیمانکار و باج کلانی که کارفرما و نماینده آن می‌دهد از کار برکنار خواهد. (361500)
ناشناس
Canada
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۱۳:۱۷
مهندس ناظر در تمامی پروژه ها چه دولتی و چه شخصی و خصوصی نقشی جز قربانی شدن در این مسایل را ندارد و بلافاصله پس از هر واقعه ناگوار اولین و آخرین کسی که سرش بالای دار میرود همین مهندس ناظر خواهند بود. اما سوال بنده اینه که مسئولیت دستگاههای اجرایی شامل کارمند و پیمانکار و سایر عوامل در این قضایا چیست؟
لابد مرخصی سه روزه اجباری بدون حقوق؟؟؟ (361501)
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۱۳:۲۰
25 سال تعهد عالیه
25 سال بیمه رو آیا حاضرین تقبل بفرمایید؟ جاییکه پراید 40 میلیونی سالی یه تومن بیمه اش میشه، اونوقت پروژه های میلیاردی با 25 سال تعهد چقدر میشه؟ لابد ماهی 3 تومن که شش ماه بعد حقوق طرف هم واریز میشه به حسابش؟
این خانه از پای بست ویران است (361502)
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۰۲:۴۵
ایشان نماینده مردم هستند. موقع ساخت این پلها چرا به وظیفه نظارتی خودشان نپرداختند? وجدان کاری مهم است یا عافیت طلبی? (361487)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۰۸:۳۳
نماینده عزیز مجلس از شما انتظار می رود که فکری به حال این مشکل نمائید . (361493)