به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۱۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۱۶۱۶۳۸
احضار من انعکاس منفی برای خودشان دارد نه من

دایی: به جای احضار من پاسخگوی میلیاردهای گم‌شده باشند

گروه ورزشی: روزنامه گل نوشت: علی دایی طی چند روز اخیر سکوت کرده بود و در شرایطی که حساب مردمی او را بسته‌اند، شهریار فوتبال ایران با کسب بیشترین آراء از نظر AFC به عنوان بهترین گلزن ادوار جام‌ ملت‌ها شناخته شد تا این اتفاق هم نشان دهد آقای گل جهان محبوب همه نسل‌هاست؛ حالا چه حسابش بسته باشد چه باز! خودش می‌گوید: احضار من انعکاس منفی برای خودشان دارد نه من؛ مردم من را خوب می‌شناسند.
دایی: به جای احضار من پاسخگوی میلیاردهای گم‌شده باشند
بهترین مهاجم ادوار تاریخ جام ملت‌های آسیا شدید و این نظرسنجی نشان داد که نسل‌های بعد از شما هم دایی را دوست دارند.
در این باره نظر خاصی ندارم. فقط می‌توانم از مردم تشکر کنم که همیشه به بنده لطف داشتند و دارند.
کسب چنین عناوینی چقدر به شما برای موفقیت در عرصه مربیگری انگیزه می‌دهد؟
مطمئنا به آدم انگیزه می‌دهد. حتی موارد منفی هم به ما انگیزه می‌دهند تا تلاش‌مان را بیشتر کنیم.
احضار شما به خاطر کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه یکی از همین موارد منفی است که به شما انگیزه می‌دهد؟
مطمئنا این مساله مرا برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه جدی‌تر کرد و عزمم‌ را راسخ‌تر. بیشتر تلاش می‌کنم و وقتم را بیشتر برای این کار خواهم گذاشت. با این سنگ‌اندازی‌ها کاری از پیش نمی‌برند.
بسته شدن حساب شما و احضارتان به اداره آگاهی، بنا به گفته صادق زیباکلام تنها به این دلیل بوده که به مردم بگویند به شما اعتماد نکنند. آیا این‌طور است؟
نظر من این است که آنها از اینکه مردم به امثال من اعتماد کرده‌اند ناراحت هستند و به همین خاطر این ناراحتی‌شان را با بستن حساب و احضار من بروز دادند. من از این مساله به هیچ عنوان ناراحت نیستم که بخواهم جایی بروم و پاسخگو باشم. ما از اول هم پاسخگو بودیم.
اما نه مردم از شما شکایت کرده بودند و نه کسی مدعی شده بود که شما این پول را برای زلزله‌زدگان کرمانشاه هزینه نکرده‌اید!
اینها جواب‌شان را از مردم می‌گیرند و مردم می‌دانند که ما به آنها پاسخگو هستیم. این اعتماد بوده که مردم ما را امین خودشان دانسته‌اند. بارها این مساله را در زندگی‌ام نشان داده‌ام و مطمئن باشند که ریال به ریالش را برای مردم زلزله‌زده کرمانشاه هزینه می‌کنیم. برای ریال به ریال هزینه‌ها مدرک داریم اما آقایان چرا به مردم پاسخگو نیستند؟! بهتر است آنها هم به مردم پاسخگو باشند.
شنیدم که شما را به عنوان مطلع احضار کرده‌اند. آیا به اداره آگاهی رفتید؟
من نمی‌خواستم جواب اینها را بدهم. اگر این کار را هم کردم، طرف حساب من مردم هستند. مردم مطمئن باشند بابت ریال به ریال پول‌شان جوابگو هستیم. اینها اگر در مورد احضار من کار درستی کرده بودند هرگز مصاحبه نمی‌کردند که به عنوان مطلع علی دایی را خواسته‌ایم. یکی نیست به اینها بگوید که چرا حساب زلزله‌زدگان را می‌بندید و می‌گویید به عنوان مطلع علی دایی را خواسته‌ایم! هنوز گزارش کار نداده‌ایم، در کار ما برای کمک‌رسانی اخلال ایجاد می‌کنند! باور کنید نمی‌دانیم در این مدت با چند نفر طرف حساب هستیم! دست به هر کاری می‌زنند تا کار ما را دچار اخلال کنند.
شاید هم با این کار خواسته‌اند که مردم دیگر به شما کمک نکنند و این پول را به حساب دولت بریزند؟!
درباره اعتماد مردم به دیگران کاری ندارم اما با این کاری که اینها کردند، اعتماد مردم به امثال من بیشتر می‌شود. مطمئنا این مساله انعکاس منفی برای خودشان دارد، نه من. من همه زندگی‌ام تلاش کردم تا نان حلال سر سفره‌ام ببرم و مردم علی دایی را خوب می‌شناسند. شاید گفتن نداشته باشد اما خود من صدها میلیون زمانی که حساب‌ها بسته شده یا اخلال ایجاد کرده‌اند برای پیشرفت روند کار از جیب هزینه کردم. از روز اولی که خواستم وارد این مساله بشوم می‌دانستم که این سنگ‌اندازی‌ها وجود دارد. من ریال به ریال هزینه‌ها را فاکتور گرفته‌ام. می‌شد بدون فرستادن بازرس هم این کارها را کرد.
به اداره آگاهی هم رفتید؟
من از اداره آگاهی رفتن ناراحت نیستم چون دستور از یک مرجع دیگری بود. بله، رفتیم و گزارش‌مان را دادیم. طلا که پاک است، چه منتش به خاک است.
از ادامه این کار دلسرد نشده‌اید و اگر دوباره چنین اتفاقی رخ بدهد پای کار هستید؟
اول از همه خدا کند که دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد اما مطمئن باشید اگر حساب‌ها را باز کنند دوباره از مردم خواهش می‌کنم به زلزله‌زدگان کمک کنند. مطمئن باشید دوبرابر گذشته تلاشم برای حضور و کمک به مردم کشورم در چنین مسایلی بیشتر شده است.
هنوز مشکل شما با صدا و سیما وجود دارد؟
نمی‌خواستم راجع به این مساله صحبت کنم. از رادیو هم زنگ زده بودند که در مورد ماجرای بسته شدن حساب‌های مردم و اداره آگاهی صحبت کنم که گفتم با صدا و سیما مصاحبه نمی‌کنم؛ نه در این رابطه بلکه راجع به هیچ چیزی با صدا و سیما مصاحبه نخواهم کرد. مردم هم بدانند که اگر با صدا و سیما مصاحبه نکردم تنها به خاطر این مساله نیست، چون مصاحبه نکردن من و ماجرای به وجود آمده دو مقوله جدا از یکدیگر است. بعد از اینکه صدا و سیما ماجرای آن آقای سیاهی‌لشکر را عنوان کرد، دیگر با صدا و سیما صحبت نکردم. این آقای سیاهی‌لشکر فراری است و حکم جلبش را گرفته‌ایم. حالا صدا و سیما بیاید و بگوید که این آقا کجاست تا او را به دادستانی تحویل بدهیم. پس از آن روز پشت هیچ میکروفن صدا و سیما ننشسته‌ام و خود شما هم شاهد این قضیه بوده‌اید. همه علی دایی را می‌شناسند و من باز هم می‌گویم که هر کس دوست دارد از روند کاری کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه مطلع شود می‌تواند از طریق صفحه اینستاگرام من در جریان قرار بگیرد.
با بسته شدن حساب‌ها و فرا رسیدن فصل سرما چه اتفاقی در پیش است؟
اگر خیلی نگران بیت‌المال هستند، بازرس بفرستند به روستای رولان و ببینند که ما در آنجا چه کار می‌کنیم و بعد بیایند حساب مردم را ببندند. این حساب علی دایی نیست، حساب مردم است. آقایان بگذارید تا زمستان نشده به اهداف‌مان در روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه برسیم. اگر سنگ‌اندازی‌ها و اخلال در کار نباشد، ۶۰، ۷۰ خانوار در خانه‌های‌شان اسکان پیدا می‌کنند. اینها با بستن حساب من در این سرما به مردم ضربه می‌زنند نه من.
هر کجای دنیا بود از شما تقدیر و تشکر می‌شد اما در ایران حساب شما را می‌بندند. خیلی جالب است!
من نیازی به تشکر امثال اینها ندارم. مردم خودشان بد و خوب را تشخیص می‌دهند. خواستیم با یک کار کوچک به هموطنان‌مان کمک کنیم. مردم همه چیز را می‌دانند و پای آنهایی که بهشان اعتماد دارند می‌ایستند. من کار خودم را انجام می‌دهم و صدها نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، نقدی و غیرنقدی به من کمک کرده‌اند. آقایان بیایند بگویند کدام ارگان بالای ۱۴۷ کامیون و کفی به مناطق زلزله‌زده فرستاده است. حالا بقیه کارهایی که کردیم، بماند. هر کسی که به ما کمک کرده شماره تلفن و اسمش را گرفته‌ایم و برای همه کارمان مدرک و سند داریم. حالا هرچه اینها می‌خواهند بگویند.
پرسپولیس با شکست السد در قطر کار بزرگی کرد. به نظر شما در بازی برگشت کار آسانی مقابل قطری‌ها داریم یا نه؟
مطمئن باشید بازی برگشت سخت‌تر از بازی رفت است و بازیکنان پرسپولیس نباید اشتباه کنند تا بعد از سال‌ها نماینده خوبی در فینال آسیا داشته باشیم.
به نظر می‌رسد مهدی ترابی کیفیت فصل گذشته‌اش را ندارد و پیوستنش به پرسپولیس ذهن او را مشغول کرده است. شما نمی‌خواهید به او شوکی مثل کاری که آذری و نمازی با مسلمان کرده‌اند، بدهید؟
اینطور نیست. مهدی همه‌جوره به ما کمک می‌کند. مطمئنا ذهنش برای بازی در پرسپولیس مشغول است اما از نظر فنی و اخلاقی مهدی را قبول دارم و برای ما کم نمی‌گذارد.
چرا بازیکنانی که از پرسپولیس و استقلال جدا می‌شوند نمی‌توانند کیفیت‌شان را حفظ کنند و دوباره به دنبال برگشتن به این تیم هستند. مثل طارمی و رضاییان؟
من شاید با این نظر شما موافق نباشم. طارمی به قطر رفت که به نظر من کار بدی نبود چون زندگی‌اش را تا آخر عمر تامین می‌کند و فکر نکنم که افت کند. درباره رضاییان هم به نظرم مانده به انگیزه آدم‌ها که در فوتبال اروپا دنبال چه هستند. من جای آنها نیستم اما به طور کلی می‌گویم که مهم هدف است.
برچسب ها: علی دایی

مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۱۶:۱۶
درووود بر اسطوره مردمی کشورمان علی دایی (361479)
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ۰۹:۵۲
یاشاسین علی دایی (361507)
فرزند روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۰۷:۳۰
به نظر می رسد جناب دایی زحمات زیادی کشیدند
ولی تو رو خدا اینقدر اسطوره اسطوره نکنید طرف خودش رو گم می کنه بعد توهم برمی داره میشه معجزه هزاره چهارم

دستش درد نکنه زحمت کشیده از اینکه باید حساب و کتاب پس بده هم نباید ناراحت باشه (361488)
taleb
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۰۸:۴۳
سلام، تضعیف قوه قضاییه علیرغم وجود انتقاد، کار درستی نیست، شایسته است ایشان در دادگاه حاضر وبا کمک وکلای مجرب وبا سواد پاسخگو باشد. (361495)
احمد
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۱۳:۲۶
بنده هم علی دایی وامثال علی دای را بعنوان اسطوره قبول دارم اما آیا درست است که پول کمک های مردمی درحالی که مردم آن دیار هم اکنون به این پول ها نیاز دارند درحساب شخصی علی دایی وامثالهم باشد. (361503)