به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : ۱۶۱۶۴
وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با نخست‌وزیر اسراييل:

گزینه نظامی علیه سوریه همچنان روی میز

گروه سياسي: وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با نخست وزیر اسراييل تاکید کرد که تهدید نظامی علیه دمشق واقعی است اگر سوریه به توافق روسیه و آمریکا پایبند نباشد.
گزینه نظامی علیه سوریه همچنان روی میز
جان کری که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است با رهبران اسرائیل در بیت المقدس دیدار و درباره از بین بردن ذخایر شیمیایی سوری که در دیدار اخیر کری و لاوروف توافق شد گفت‌وگو کرد. کری در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو تاکید کرد گزینه مداخله نظامی همچنان روی میز است اگر توافق به وجود آمده محترم شمرده نشود. وی با اشاره به اینکه بشار اسد تا نیمه سال 2014 فرصت دارد ذخایر شیمیایی خود را از بین ببرد افزود: توافق زمانی کافی است که به اجرا گذاشته شود. کری تاکید کرد که برای سوریه بسیار حیاتی است که به این توافق احترام بگذارد. در غیر اینصورت از گزینه نظامی علیه این کشور استفاده می‌کنیم.

وی افزود: تهدید نظامی علیه دمشق واقعی است اگر سوریه سلاحهای شیمیایی خود را از بین نبرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یک شنبه درباره توافق آمریکا و روسیه با احتیاط ابراز خوشبینی کرد و گفت که اثربخشی این توافق را باید در عمل ببینیم نه حرف. جان کری و نتانیاهو در این دیدار همچنینی درباره مذاکرات سازش اسرائیل-فلسطین که از اول ماه جولای دوباره آغاز شده است مذاکره کردند.