به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۱۶۱۷۳

بلیت هواپیما به زودی گران می‌شود

گروه اقتصادی: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مرحله سوم افزایش قیمت بلیت هواپیما به زودی اجرایی می‌شود، تاکید کرد: این سازمان آماده آزادسازی قیمت بلیت هواپیما‌ست.
بلیت هواپیما به زودی گران می‌شود
حمیدرضا پهلوانی در آیین افتتاحیه پروازهای شرکت هواپیمایی اترک با بیان اینکه زمینه آزادسازی بلیط نرخ بلیط هواپیما فراهم است اظهار کرد: باید این آزادسازی از ابتدای امسال انجام می‌شد که به دلایلی تاکنون محقق نشده است لیکن این برنامه در دستور کار سازمان قرار دارد. وی با برشمردن افزایش قیمت 65 تا 70 درصدی قیمت بلیط هواپیما در سال گذشته افزود: براساس ماده 166 قانون برنامه پنج ساله کشور دولت مکلف است در سال سوم اجرای این قانون یعنی سال 92 ‌قیمت بلیت هواپیما را آزادسازی کند و سازمان هواپیمایی کشوری هم زمینه‌های اجرای این قانون را فراهم کرده است. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی آزادسازی قیمت بلیت هواپیما باعث رقابتی شدن قیمت‌ها و به نفع مردم بوده و با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، خدمات بهتری به مردم ارائه می‌شود. وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری سال گذشته برای زمینه‌سازی اجرای این قانون، اقدام به آزادسازی قیمت بلیت پروازهای خارجی کرده که این آزادسازی منجر به رقابت شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای خارجی شده است.

پهلوانی همچنین آغاز فعالیت شرکت هواپیمایی اترک و برقراری پروازها از فرودگاه بجنورد را برشمرد و افزود: این هواپیمایی با حمایت‌های استان شکل گرفته و اکنون از مردم و مسئولان انتظار می‌رود تا از پروازهای آن استقبال لازم را به عمل آورند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه فرودگاه بجنورد اکنون با مشکلاتی چون طرح تقرب به خاطر قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی مواجه است گفت: البته اگر مردم از این پروازها استقبال کنند بر این مشکل طبیعی نیز غلبه می‌کنیم. وی افزود: اگر پروازهای هواپیمایی اترک با استقبال مردم استان مواجه نشود بر اساس اصل 161 این شرکت می‌تواند خدمات پروازی را به مسیر های در دسترس و پر ترافیک داشته باشد. پهلوانی راه‌اندازی پروازهای هواپیمایی اترک را باعث توسعه و رونق اقتصادی و سرمایه گذاری استان خراسان شمالی خواند و خواستار استفاده از حداکثر ظرفیت پروازهای این فرودگاه شد.

با فرود نخستین هواپیما ایرباس 320 متعلق به هواپیمایی اترک، پروازهای این شرکت به فرودگاه بجنورد آغاز شد. تداوم این پرواز قرار است تا از صبح‌ها از بجنورد به تهران و عصرها بالعکس انجام شود که با انجام آن عملاً یک خط هوایی به فرودگاه بجنورد افزود می‌شود. فعالیت این شرکت هواپیمایی با بیس پروازها از خراسان شمالی مجوز گرفته که با راه‌اندازی آن زمینه برقراری پروازها در برخی مسیرهای داخلی و پروازهای خارجی از این فرودگاه فراهم می‌شود. هم‌اکنون این شرکت هواپیمایی در مسیرهای تهران به مشهد، بوشهر به مشهد، تهران به ایلام و کیش دارای خط پروازی است.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۰:۰۸
ديگه واقعا شورش رو در آوردن !
گرون كه كرده بودن ! بازم ؟؟؟

راستي بهار
يه خبر هم هست كه امروز به حساب زائرين حج واجب مبلغ يك ميليون و صد هزار تومان واريز شد !

اين يعني چي ؟؟؟

خانواده ما ديروز عازم شدن ! (128650)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۱:۰۲
بهار توجه كردي الان چندوقته همه اش خبر بد ميدي!!!بابا يك بار بيا يك خبر از ارزوني بده خوشحال شيم (128687)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۴:۳۵
بهار اخبار واقعی رو میگه دیگه . دنبال خبر خوشحال کننده هستی میتونید به صدا و سیما و کیهان و فارس سری بزنید تا از اوضاع داخل ایران تنها خبرهای خوب و امیدوار کننده بشنوید و ببینید . البته بعدش در صحت اونها نیز تحقیق کنید (128893)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۱:۲۷
دوست گرامي اين نظر من باب شوخي بود شما سريع جبهه ميگري وگرنه بنده خودم به بهار اعتقاد دارم كه اينجا نظر ميازم درثاني شما صاحب بهار نيستيد كه تصميم ميگريد چه كسي اينجا بياد و چي بنويسه (129178)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۴:۴۴
سال گذشته(آبان 91) همه مسیرهای هوایی داخل ایران) مشمول افزایش 70 درصدی(یک شبه) قیمتها شد و این در نوع خود بسیار بی نظیر و تعجب آور بود و مدت زمانی طول کشید تا مردم با این قیمتها کنار بیان . الان هم قیمتها واقعا بالا و سرسام آوره و در صورت افزایش بیشتر قیمت بخش قابل توجهی از مسافران مجبورند که به قطار و اتوبوس روی بیارن (128902)
شيرين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۱:۴۶
دست دولت جديد دردنكنه ؟؟؟؟؟؟؟
قرارها وپيمانها خراب شد!!!!!!!!! (128718)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۲:۰۵
یعنی الان بلیط ارزونه؟ واقعا متاسفم (128732)
امید
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۵۴
مثل همیشه و همه جا اول ذهن مردم رو آماده میکنند و بعد.... (128848)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۴:۱۴
از يك طرف سوانح و حوادث جاده اي اضافه مي شود و از طرف ديگر هر روز محدوديت در سفر با هواپيما به دليل گراني سوالي كه مطرح مي شود ايا در مورد تامين رفاه براي مردم كليه مواردمطرح شده در اسناد بالا دستي توجه شده كه تمام برنامه مرتبط با اين مسئله بايد عمل شود؟اگر دو سه روزي در فرود گاه ها به خصوص فرودگاه مهراباد بررسي صورت گيرددر اين تصميم تجديد نظر خواهد شد. (128864)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۴:۱۷
لطفا از نفع مردم و خدمات بهتر نگویید که گوشمان از این حرفها پرشده . هر وقت خواستند قیمت بلیط هواپیمار ا زیاد کنند صحبت از نفع مردم و خدمت بیشتر. اما دریغ که هر چه قیمت بالاتر رفت خدمات کمتر شد. البته امنیت پرواز که سالهاست فاتحه آن خوانده شده (128870)
علی رضا
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۶:۰۲
این آقا همونیه که قیمت بلیط هواپیما رو با کباب فروشی سر کوچه شون مقایسه می کرد؟؟؟ کباب گرون شده ؟؟؟ (128957)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۶:۱۷
همين الان كسى پول سوار شدن هواپيما رو نداره گرون بشه ديگه وحشتناك ميشه بابا يكم هم به فكر اقشار كم درامد باشيد. (128969)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۲:۲۵
ادعا دارند ازادسازی قیمت ها به نفع مردم است؛ (129198)