به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۶۱۷۷۱

دیدار ترامپ و اون بعد از انتخابات کنگره آمریکا

گروه بین الملل: رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد دیدار بعدی‌اش با رهبری کره شمالی تا پس از انتخابات کنگره که قرار است ماه آتی میلادی برگزار شود، انجام نمی‌گیرد.
دیدار ترامپ و اون بعد از انتخابات کنگره آمریکا
به گزارش نوشته روزنامه واشنگتن پست دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد: در حال حاضر نمی‌توانم برای دیدار با کیم جونگ اون رهبری کره شمالی، آمریکا را ترک کنم چرا که کمپین‌های مربوط به انتخابات کنگره مرا مشغول کرده است و نمی‌توانم برنامه‌ریزی برای دیدار با رهبری کره شمالی داشته باشم.ترامپ اخیرا چهار کمپین را برای کاندیداهای جمهوری‌خواه در سراسر آمریکا برگزار کرد و چهار مورد دیگر نیز پیش‌رو دارد. اوایل روز سه‌شنبه نیز ترامپ گفت که کارمندان‌اش به دنبال سه یا چهار موقعیت مناسب برای برگزاری دیدار با رهبری کره شمالی هستند و گفت که کره شمالی در حال تبدیل شدن به یک کشور بسیار موفق است.

رییس جمهوری آمریکا همچنین ادامه داد: به نظرم کره شمالی از لحاظ اقتصادی رو به موفقیت می‌رود و من می‌خواهم این مسیر ادامه پیدا کند. روابط بین واشنگتن و پیونگ یانگ به شدت در ماه‌های اخیر فرازونشیب داشته است.در ژوییه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به کره شمالی سفر کرد اما این سفر با اتهاماتی علیه آمریکا پایان یافت و سفر اوت پمپئو به کره شمالی از سوی ترامپ عمدا لغو شد با این حال اوضاع بین دو کشور در روزهای اخیر رو به بهبودی گذاشته است.ترامپ و رهبر کره شمالی اوایل سال جاری میلادی در سنگاپور دیدار کرده و هدف از این دیدار رسیدن به توافق برای خلع سلاح اتمی برای کره شمالی بود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: دونالد ترامپ