کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جلوه‌هایی از «تولید و کار ملی» در کتب درسی

ایسنا , 19 مهر 1397 ساعت 10:42

گروه جامعه: سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به جلوه‌هایی از تولید، کار و سرمایه ملی در کتب درسی گفت: باید زمینه علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مصرف کالای ایرانی را فراهم کنیم اما نباید انتظار داشته باشیم همه مسائل را از طریق کتب درسی حل کنیم.


حیدر تورانی درباره اقدامات انجام شده پیرامون فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی اظهار کرد: وظیفه اصلی ما این است که برای دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی کنیم و عرق ملی‌شان را بالا ببریم.وی افزود: باید زمینه علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مصرف کالای ایرانی را فراهم و آن را تقویت کنیم. البته فراموش نکنیم تا زمانی که کیفیت یک کالا مطلوب نباشد افراد به سمت آن نمی‌روند. لازم است کیفیت کالای ایرانی نیز ارتقاء یابد و ما در کنار مجموعه صنعت و تولید کشور، دانش آموزان را به خرید این کالاها تشویق کنیم.سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به جلوه‌هایی از تولید، کار و سرمایه ملی در کتب درسی گفت: به عنوان مثال در درس مطالعات اجتماعی پایه هفتم در درس ۷ فصل چهارم به موضوع و نحوه پرداختن به عوامل تولید (منابع طبیعی، سرمایه و نیروی انسانی) و مهم دانستن نقش نیروی انسانی در تولید کالا، داشتن مهارت و تخصص در روند تولید کالا، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به این منظور که از نظر اقتصادی وابسته نباشیم اشاره شده است.

وی افزود: یا در فصل ۱۲مطالعات اجتماعی پایه نهم به بیان مفهوم اقتصاد مقاومتی، توصیه و رهنمود رهبر معظم انقلاب به در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی برای مقابله با مشکلاتی که کشورهای سلطه گر و قدرت‌های بزرگ اقتصادی پس از انقلاب سر راه کشور ما قرار دادند پرداخته شده است. اقتصاد و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، توزیع در آمد و فقر و راه حل از بین بردن فقر و توسعه در ایران از موضوعاتی است که در درس اقتصاد پایه دهم به آن پرداخته شده است.تورانی ادامه داد: در کتاب علوم تجربی پایه ششم نیز به توسعه اقتصادی، اقتصاد بازار و الگوی مصرف اشاره شده است. به همین ترتیب در کتب درسی مختلف پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و ‌پیش‌دانشگاهی نیز توسعه اقتصادی و حمایت از تولید ایرانی مدنظر قرار گرفته است.سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تاکید کرد: البته نباید انتظار داشته باشیم همه مسائل را از طریق کتب درسی حل کنیم. زیرا ظرفیت و بازه زمانی چاپ کتب محدود است. البته علاوه بر کتب درسی برنامه‌های آموزشی و پرورشی نیز برای مدارس طراحی شده و  همکاران را موظف کردیم در مجلات رشد به این موضوع بپردازند. وزارتخانه نیز مدارس را موظف کرده جنس خارجی خرید و فروش نکنند.


کد مطلب: 161837

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/161837/جلوه-هایی-تولید-کار-ملی-کتب-درسی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir