کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوشی جدید سامسونگ با دوربین ۴ گانه

گجت نیوز , 19 مهر 1397 ساعت 16:22

گروه فناوری: سامسونگ گلکسی ای 9 2018 (Samsung Galaxy A9 2018) به صورت رسمی با دوربین چهارگانه معرفی شد.


 انتظارها به پایان رسید و سرانجام سامسونگ در کنفراس اختصاصی خود در مالزی، گلکسی A9 جدید را به عنوان نخستین گوشی دنیا با دوربین پشتی چهارگانه معرفی کرد. این اسمارت فون که پیش‌تر تصور می‌شد با نام گلکسی A9s به دست کاربران می‌رسد، مجموعا به 5 سنسور دوربین مجهز شده و با نمایشگر کم‌حاشیه سوپر آمولد روانه بازار می‌شود تا میان رده جدید سامسونگ، از هر نظر کامل باشد. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به این تلفن هوشمند خواهیم داشت.

طراحی و نمایشگر سامسونگ گلکسی ای 9 2018
طراحی گلکسی ای 9 2018 با گلکسی ای 9 2016 از هر نظر متفاوت است. همانند محصولات خانواده گلکسی A8 که پیش‌تر شاهد عرضه آنها با نمایشگرهای “Infinity” بودیم، نسل جدید گلکسی A9 نیز به صفحه نمایشی کشیده و کم‌حاشیه مجهز شده و فاقد کلید هوم در بخش جلویی است. در واقع، کاهش حاشیه‌های صفحه باعث شده است سامسونگ این حسگر را روی قاب پشتی تعبیه کند.سازندگان هنوز طراحی ساندویچی دستگاه را حفظ کرده‌اند و در نسل جدید، باز هم فریمی آلومینیومی، پنل‌های پشتی و جلویی شیشه‌ای را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد. مورد جذاب، در نظر گرفتن افکت سه‌بعدی برای قاب پشتی شیشه‌ای است؛ ایده‌ای که جلوه‌ای خاص به دستگاه می‌بخشد.همانند گذشته، باز هم از نمایشگر سوپر آمولد برای نمایش محتوا استفاده شده است؛ با این تفاوت که حالا اندازه آن به 6.3 اینچ و وضوح آن، به 1080×2220 پیکسل رسیده است.نمایشگر میان رده جدید سامسونگ با کنتراست بالاتر و رنگ‌های غنی، قطعا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.خوشبختانه، در این گوشی قابلیت‌های جالبی مثل صفحه نمایش همیشه روشن نیز در نظر گرفته شده است. در نهایت، کاربران می‌توانند این تلفن هوشمند را در سه رنگ آبی، صورتی و مشکی خریداری کنند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی ای 9 2018
در کنار نمایشگر 6.3 اینچی +FHD، خریداران موبایل جدید گلکسی A9 از 6 گیگابایت رم در کنار تراشه اسنپدراگون 660 با پردازنده هشت هسته‌ای 2.2. گیگاهرتزی بهره‌مند خواهند شد. وجود حافظه رم بالا به کاربران در انجام وظایف مالتی تسکینگ، کمک بسزایی خواهد کرد. به این مورد باید حافظه داخلی 128 گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تا حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت را هم اضافه کرد تا مشکلی در ذخیره‌سازی اطلاعات مختلف وجود نداشته باشد.
گوشی جدید سامسونگ با دوربین ۴ گانه
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سامسونگ گلکسی ای 9 2018 از یک باتری بزرگ 3800 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع قدرت می‌گیرد. این در حالی‌ست که مدل 2016 دو گوشی گلکسی A6 و گلکسی A6 پرو، به ترتیب به باتری‌های 4 هزار و 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده بودند. از دیگر ویژگی‌های مهم این اسمارت فون می‌توان به اندروید 8.1 اوریو، پشتیبانی هم‌زمان از دو نانو سیم و تشخیص چهره دوبعدی اشاره کرد.دوربین سامسونگ گلکسی ای 9 2018مهم‌ترین مشخصه گلکسی A9 جدید، بهره‌گیری از چهار سنسور دوربین در بخش پشتی است. در حقیقت، دستگاه پیش رو اولین موبایل دنیا با دوربین پشتی چهارگانه محسوب می‌شود. شاید قضاوت در مورد عملکرد دوربین کمی زود باشد، اما سامسونگ با در نظر گرفتن نیازهای کاربران، محصولی متفاوت را تولید کرده است.
گوشی جدید سامسونگ با دوربین ۴ گانه
نسل جدید گلکسی A9 به دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 مجهز شده و قادر است تصاویر را با دقتی بالا ثبت کند. در کنار دوربین اصلی، یک سنسور 10 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو و f/2.4 را داریم که زوم دو مرحله‌ای اپتیکال را امکان‌پذیر می‌کند. دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض با لنز f/2.4 و میدان دید 120 درجه هم به ثبت فضای بیشتری از صحنه مورد نظر کمک می‌کند.برای ثبت اطلاعات اضافی مربوط به عمق نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 در خدمت کاربران خواهد بود. این دوربین در عکاسی پرتره و استفاده از قابلیت Live Focus، نقش پررنگی را ایفا می‌کند. در بخش جلویی نیز می‌توان یک دوربین 24 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0، پشتیبانی از HDR و امکان فیلم‌برداری 1080p را پیدا کرد.

در کنار استفاده از سخت افزار به‌روز، در این گوشی می‌توان قابلیت‌های نرم افزاری جدید را نیز پیدا کرد. به عنوان نمونه، Image Optimization و Defect Recognition دو مورد از ویژگی‌های جدیدی هستند که به ثبت هر چه بهتر تصاویر، کمک خواهند کرد. در مجموع، 19 حالت مختلف برای بهینه‌سازی تصاویر در نظر گرفته شده است که گل، غذا، درختان، آسمان، حیوانات، آبشار، برف و پرندگان، از جمله برجسته‌ترین موارد هستند.وظیفه Defect Recognition نیز شناسایی تصاویر تار، تصاویر بسیار روشن یا چشمان بسته افراد حاضر در تصویر است. عملکرد این قابلیت، به محیط و همچنین سوژه‌ای که قصد عکاسی از آن را دارید، بستگی دارد. به علاوه، تشخیص چشمان بسته افراد زمانی به درستی عمل می‌کند که بیشتر از سه نفر در تصویر حاضر بوده و در فاصله حداکثر 1.5 متری لنز باشند.


کد مطلب: 161883

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/161883/گوشی-جدید-سامسونگ-دوربین-۴-گانه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir