به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۱۶۱۸۸۹
عضو اتاق بازرگانی:

نرخ دلار زیر ۱۰ هزار تومان است

گروه اقتصادی: یک عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: نرخ موجود در بازار براساس واقعیت‌های اقتصاد ایران نیست و به نوعی خیلی بالاتر از نرخ واقعی است که به نظرم زیر 10 هزار تومان است و این نرخ موجود حبابی بوده و ریشه در واقعیت اقتصادی کشور ندارد.
نرخ دلار زیر ۱۰ هزار تومان است
عباس آرگون در مورد نوسانات اخیر بازار ارز گفت: برای نوسانات اخیر با این دامنه نمی‌توان یک دلیل را برشمرد، از همین روی می‌توان از نقدینگی سرگردان، نااطمینانی مردم نسبت به آینده و تبدیل دارایی به صورت طلا و ارز و نیز عدم حضور فعال دولت در تشدید این شرایط نام برد.

وی ادامه داد: کنترل بازار وظیفه دولت و نهادهای حاکمیتی است، با توجه به اینکه رقم مورد معامله در بازار حجم بالایی را شامل نمی‌شود قابلیت کنترل و مدیریت را دارد و آن در گرو شناخت علل و عوامل و ارایه راهکارهای علمی است.

عضو اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: متاسفانه در سال‌های گذشته سیاست‌های دوگانه در مورد بازار ارز اعمال شده است. قبلا سعی کردند تا با عرضه بالا، نرخ ارز را سرکوب و اجازه رشد را ندهند و حالا هم که بازار با کمبود عرضه روبه‌رو است، هرچند بخشی از آن مربوط به خروج سرمایه از کشور است. البته این از توان ما و هر کشور خارج است که بتواند نسبت به تمامی تقاضاهای ارزی پاسخ دهد.

آرگون اضافه کرد: بنابراین ما نیازمند آرامش در بازار هستیم و باید امکان‌هایی فراهم شود تا افراد تقاضای ارز خود را به حداقل برسانند و تقاضاهایی مانند ارز مسافرتی یا دانشجویی از طریق کارت‌های اعتباری تامین شود.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که نرخ موجود در بازار براساس واقعیت‌های اقتصاد ایران نیست و به نوعی خیلی بالاتر از نرخ واقعی است که به نظرم زیر 10 هزار تومان است و این نرخ موجود حبابی بوده و ریشه در واقعیت اقتصادی کشور ندارد.
مرجع : ایلنا