به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۱۶۱۹۶۵

برانکو بازیکنان بیشتری می‌خواهد

گروه ورزشی: در شروع لیگ برتر هجدهم، پرسپولیس با مشکلاتی مواجه شد که شاید اگر مساعدت وزیر ورزش و رئیس‌جمهور کشور نبود، هواداران پرتعداد پرسپولیس، مجبور بودند اتفاقات ناخوشایندی را برای تیم محبوب خود شاهد باشند.
برانکو بازیکنان بیشتری می‌خواهد
با این حال محروم شدن از دو پنجره نقل و انتقالات جریمه‌ای بود که از دایره روابط سیاسی و عاطفی مسئولان کشور خارج بود و گاف‌های وکلای استخدام‌شده برای پرسپولیس، هیچ‌گونه راه منطقی برای کاهش این محرومیت را باقی نگذاشت.خروج چهار بازیکن موثر فصل هفدهم پرسپولیس یعنی امیری، مسلمان، احمد‌زاده و محرمی از لیست لیگ هجدهم، وضعیت پرسپولیس را از نظر بازیکن متزلزل کرد و باعث حفظ دیگر بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس به هر قیمتی شد. در این میان بسیاری از بازیکنان کم‌فروغ فصل پیش نیز که گهگاهی زمزمه‌های خروج آنها از لیست پرسپولیس به گوش می‌رسید، در این تیم حفظ شدند. محرومیت از پنجره دوم نقل و انتقالات نیز راه ثبت قرارداد بازیکن جدید را بر مدیران پرسپولیس بسته بود تا نگرانی‌های طرفداران برای نیم‌فصل اول لیگ هجدهم پررنگ‌تر از همیشه باشد.با توجه به دو بخشی‌شدن قراردادهای بازیکنان، پرسپولیس که مجوز انعقاد قرارداد با بازیکنان جدید را داشت، اقدام به جذب چند بازیکن تاثیرگذار فصل قبل کرد. رفیعی، ترابی، شیری و شریفی نام‌هایی هستند که در کنار بازیکنان حال حاضر پرسپولیس، نوید یک تیم رویایی را به هواداران در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم می‌دادند.

نگرانی‌های ادامه‌دار
پرسپولیس این بازیکنان را جذب کرد اما مشکل ثبت قرارداد راهی جز انتقال قرضی این بازیکنان به تیم‌های دیگر را برای پرسپولیس نگذاشت. با همه این تفاسیر به نظر نمی‌رسد روند اتفاقات اخیر مطابق میل هواداران و پیش‌بینی مسئولان پرسپولیس باشد. با وجود نتایج بسیار خوب پرسپولیس در لیگ و نتیجه درخشان و تاریخی در لیگ قهرمانان آسیا، نگرانی‌های زیادی برای آینده این تیم وجود دارد.فشار بسیار زیاد وارده به بازیکنان در طول تمرینات و بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باعث محرومیت پیاپی بازیکنان پرسپولیس شده است که برخی چند هفته از میادین دور خواهند بود و برخی مانند ماهینی فصل را از دست داده‌اند.

تازه‌واردهای ناآماده!
بررسی شرایط بازیکنان خریداری‌شده در آغاز فصل از این نگرانی‌ها نیز نمی‌کاهد تا هواداران به آغاز نیم‌فصل دوم و تزریق خون تازه در رگ‌های تیم خسته پرسپولیس امیدوار باشند. مهدی ترابی یکی از پدیده‌های چند سال اخیر لیگ و یکی از بهترین‌های فصل گذشته به هیچ وجه کیفیت فصل گذشته خود را ندارد و برانکو برای به کار‌گیری از او با چالشی جدی روبه‌رو است.سروش رفیعی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به شرایط خروجش از پرسپولیس در فصل شانزدهم، در صورتی که در فرم ایده‌آل خود نباشد، به دست آوردن دل هواداران پرسپولیس برای او کار راحتی نخواهد بود.عملکرد فوق‌العاده سیامک نعمتی در دفاع راست و حضور هافبک‌های شاخصی همچون کامیابی‌نیا، نورالهی، رسن، عالیشاه و همتی قطعا برانکو را مجاب خواهد کرد که از نعمتی در همین پست استفاده کند و شیری روی نیمکت به دنبال فرصتی برای خودنمایی باشد.چهارمین مهدی خریداری‌شده توسط پرسپولیس شریفی است که در انتظار پایان محرومیت پرسپولیس و گشوده‌شدن پنجره نقل و انتقالات است تا بتواند خود را در ترکیب پرسپولیس ببیند. به نظر می‌رسد شریفی هم در شرایط مناسب قرار ندارد و با توجه به دوری چهار ماهه از مسابقات، بازگشت به شرایط مسابقه برای او کمی زمانبر باشد که با توجه به نیاز مبرم تیم پرسپولیس به انرژی‌های جدید، گزینه مناسبی برای این امر به حساب نمی‌آید.

نیاز برانکو به بازیکنان بیشتر
همه اینها در حالی است که برانکو صراحتا اعلام کرده در نیم‌فصل نیازی به جذب بازیکن جدید ندارد و قصد ادامه کار با بازیکنان فعلی و خرید‌های ابتدای فصل خود را دارد. با توجه به چندبرابر شدن فشار مسابقات در نیم‌فصل دوم و حضور در جام حذفی و همچنین مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، طبیعی است که مصدومیت‌ها و محرومیت‌های بازیکنان افزایش یابد.در شرایطی که حتی ترکیب اصلی پرسپولیس را گاها بازیکنانی با پست غیرتخصصی تشکیل می‌دهند و بازیکنانی که در نیم‌فصل اضافه می‌شوند از آمادگی لازم برخوردار نیستند، عدم‌جذب بازیکن جدید، آخرین تصمیمی است که مربی باشگاه باید به آن بیندیشد و برای باقی ماندن در کورس قهرمانی لیگ هجدهم، هرچه سریع‌تر برای تقویت تیم پرسپولیس اقدام لازم را در جذب بازیکن انجام دهد.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: پرسپولیس برانکو