به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۱۶۱۹۷

فروش گوشت گاو و اسب‌هاي‌مرده در بهبهان

گروه حوادث: فرمانده نیروی انتظامی بهبهان گفت: قصاب و همدستانش که در این شهرستان اقدام به فروش گوشت گاوهای مرده می‌کردند، دستگیر شدند.
سرهنگ سیدنورالدین موسویان اظهار کرد: یک قصاب در شهرستان بهبهان بعد از مطلع شدن از مردن هر گاوي از طریق رابطه‌های خود در گاوداری‌های منطقه، خود را سریعا به محل گاوداری می‌رساند و بعد از حمل گاو مرده و چرخ کردن گوشت آن، آنها را به چند سودجو با قیمت بسیار کمتری می‌فروخت. موسویان افزود: موضوع مورد پیگیری قرار گرفت و در تحقیقات معلوم شد که فرد مذکور علاوه بر مردار گاو، گوشت مردار اسب را نیز به همین طریق به فروش رسانده است. هم اکنون پرونده قصاب مذکور به مراجع قضایی فرستاده شده و چند نفر دیگر که در این قضیه دست داشته اند نیز دستگیر شده اند.

فرمانده منطقه انتظامی بهبهان اظهار کرد: هنگام دستگیری فرد مذکور، محموله 220 کیلویی از گوشت مردار را همراه داشت که بعد از استعلامی که از اداره دامپزشکی گرفتیم مشخص شد محموله گوشت مردار و ناقل یک بیماری واگیر دار بسیار خطرناک نیز بوده است. وی تصریح کرد: با جدیت پیگیر قضیه هستیم و با کسانی که سلامت مردم را به خطر می اندازند به شدت برخورد خواهد شد.

همچنین رئیس اداره دامپزشکی بهبهان گفت: در راستای تشدید اقدامات کنترلی و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان یک محموله کشتار غیر مجاز دام با همکاری نیروی انتظامی ضبط و معدوم شد. امین‌الله قنواتی اظهار کرد: نیروی انتظامی بهبهان دو نفر از ناقضان بهداشت عمومی که اقدام به کشتار غیر مجاز دام و همچنین فروش گوشت دامهای مردار به شهروندان می‌کردند را در هماهنگی های به عمل آمده توسط واحد حقوقی این اداره و تکمیل پرونده افراد مذکور به مراجع قضائی معرفی کرد.

وی گفت: تهیه دام از مراکز غیر مجاز و به عبارت دیگر مراکزی که تحت نظارت دامپزشکی نبوده است می تواند موجب انتقال عوامل بیماریزا به محیط‌های شهری و منازل خریداران شود. قنواتی در پایان از شهروندان خواست تا توجه ویژه ای به مهر بازرسی گوشت روی لاشه‌ها داشته باشند و از خرید گوشت فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد.
 مردار به لاشه و گوشت در حال فساد جانوران مرده گفته می‌شود.

سید
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۴:۲۳
باید از گوشت اسب بصورت خام به جناب قصاب بدهند در ملاء عام کباب کند ، همراه با اعضای خانواده اش بخورند (128880)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۴:۳۴
البته خانواده اش تقصیری ندارند (128890)
Adgjmptw
Sweden
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۴:۵۴
آخ تا روز قیامت؛ اقتصاد محمود مردم را به این کار مبتلا کرده و حمایت های همه جانبه از محمود و اشتباهاتش (128914)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۲:۵۲
شعور خواننده های بهر نیوز در همین حده که فک میکنند فشار اقتصادی دلیل این کارها میشه (129120)
ش -د
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۷:۲۷
شعور شما هم به این اندازه است که یک کامنت را برابر عقیده دیگران میدانید یا به قولی تمام رنگها را رنگ سیاه میبینی. (129220)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۱:۰۸
يادم مياد بچه بوديم يك كافه ايي تو رستوران بندرعباس بود ميگفتن گوشت خر به مردم ميده سال 67......
حدود دوسال پيش دوتا رستوران توي جاده سيرجان از شهرستانهاي استان كرمان خرهاي روستاهاي اطراف رو مي دزديدتد بعدبسته بندي ميكردن مارك برزيلي ميزدن ودريخچال هاي رستوران نگه داري ميكردندو به خورد مردم ميدادن كه توسط ماموراهاي نيروي انتظامي كشف ومثلا پلوم شدولي الان داره كار ميكنه فقط فكر كنم جريمه اش كردند همين (129167)