به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۲ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۶۲۰۳۹

دیدار ترامپ با کشیش آمریکایی آزاد شده از ترکیه

گروه بین الملل: دونالد ترامپ با کشیش آمریکایی که ترکیه پس از حدود دو سال و در پی اعمال فشار شدید از سوی واشنگتن او را آزاد کرد، دیدار کرد.
دیدار ترامپ با کشیش آمریکایی آزاد شده از ترکیه
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با اندرو برانسون با تأکید بر این که «ما باج پرداخت نمی کنیم»، گفت: اگر بخواهیم برای هر زندانی باج بدهیم، اتفاقات بد بیشتری می‌افتد.او آزادی برانسون را یک گام عظیم در راستای بهبود روابط با ترکیه دانست و از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تشکر کرد. ترامپ گفت: خیلی تعجب کردم که این ماجرا زودتر حل نشد.برخی مقامات ارشد از جمله جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم در این دیدار حضور داشتند.کشیش برانسون پس از قدردانی از تلاش‌ها برای آزادی وی، در برابر دوربین‌های رسانه‌ها، دستش را روی شانهترامپ گذاشت و برایش دعا کرد.به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت ترامپ در ماه اوت امسال در اقدامی بحث‌برانگیز عبدالحمید گل، وزیر دادگستری و سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه را به خاطر ادامه حبس اندرو برانسون تحریم کرد.رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از افزایش دو برابری تعرفه برای واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه خبر داد. اردوغان در واکنش هشدار داده بود، اگر آمریکا بر خط مشی کنونی‌ خود پافشاری کند، ترکیه به دنبال دوستان و متحدان جدید خواهد بود.

اندرو برانسون به اتهام کمک به هواداران فتح‌الله گولن و همچنین حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) حدود دو سال در بازداشت بود که البته حبس او چندی پیش به حصر خانگی تبدیل شد.برانسون در زمان محاکمه‌اش همه اتهام‌ها را رد کرده بود. او گفت: من بی گناهم. من به مسیح عشق می‌ورزم. من عاشق ترکیه‌ام.مقام‌های قضایی ترکیه روز جمعه حبس خانگی و ممنوع‌الخروجی برانسون را لغو کردند و او با یک هواپیمای نظامی به آمریکا بازگردانده شد.ترکیه و آمریکا طی ماه‌های اخیر در چند مورد دیگر هم دچار اختلافات جدی بوده‌اند. دولت رجب طیب اردوغان که فتح‌الله گولن را به هدایت کودتای نافرجام دو سال پیش متهم می‌کند، خواهان استرداد گولن از آمریکا است.ترکیه همچنین به حمایت آمریکا از نیروهای کرد در شمال سوریه اعتراض دارد و می‌گوید آنها متحدان گروه پ‌.ک‌.ک هستند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: دونالد ترامپ