کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آلبوم «حافظ‌خوانی» رونمایی شد

اعتماد , 22 مهر 1397 ساعت 9:09

گروه فرهنگ و هنر: به مناسبت بزرگداشت یادبود حافظ شیرازی، شاعر نامدار ایرانی، رونمایی از آلبوم «حافظ خوانی» علی رستمیان با حضور جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی و صاحبنظران عرصه ادبیات و نیز علاقه‌مندان شامگاه ۲۰ مهرماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.


در ابتدای این مراسم که با حضور صدیق تعریف، دکتر الهی قمشه‌ای، علی رستمیان، شاهد الهی قمشه‎ای، سیما مافیها، فرامرز نیکنام، سیدعباس سجادی، اسرافیل شیرچی، کورش متین، دکتر محمودی بختیاری، فاضل جمشیدی، استاد محمد بهرامی، مهران مهرنیا، علی جهاندار، مرتضی گودرزی، بهروز مبصری، سهیل محمودی و جمع بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد، سید عباس سجادی، مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران با ذکر این مطلب که روز حافظ یکی از شریف‌ترین، عزیزترین و دوست‌داشتنی‌ترین روز‌ها است، گفت: «چه شایسته که در مهرماه مقام حافظ هنرمند و شاعری سراسر مهر، بزرگ داشته می‌شود.حافظ خلاصه خوبی‎های شعر ما است. ما می‌توانیم چکیده شعر پارسی را در آثار حافظ ببینیم. امروز آلبوم «حافظ خوانی» علی رستمیان هم رونمایی می‎شود که در این میان شاید اشاره‌ای به موسیقی هم خالی از لطف نباشد. اگر بخواهیم تعبیری امروزی از حافظ و آن هم در حوزه موسیقی ارایه بدهیم می‎توانیم جایگاه والایی را که استاد محمدرضا شجریان در حوزه موسیقی دارد با جایگاه حافظ در شعر و ادب مقایسه کنیم.

بسیاری از افراد این تعبیر را به کار برده‎اند و من نیز توفیق داشتم تا در مقاله‎ای که در مجله هنر موسیقی که به مناسبت بزرگداشت استاد شجریان منتشر شد با عنوان «رستاخیز شعر در آوای سیاوش» به این نکته اشاره کنم.» در ادامه مراسم بهروز مبصری به نقد آلبوم «حافظ‌خوانی» پرداخت و گفت: «امروز آلبوم «حافظ‌خوانی» رونمایی می‎شود و خوب است به مکتب آوازی اصفهان بپردازیم.در این مکتب تاکید خوانندگان روی ویژگی‎ها و نکات شعری و مناسب‌خوانی و درک مفاهیم شعری است. در این مکتب توجه کمتری به تصنیف‌خوانی شده است.» گفتنی است اجرای آواز توسط علی جهاندار و پخش کلیپ‌هایی از روند ساخت آلبوم و نیز زندگی علی رستمیان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.


کد مطلب: 162049

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/162049/آلبوم-حافظ-خوانی-رونمایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir