به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۲ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۱۶۲۱۰۶

جایزه اسپانیایی‌ها برای بازیگر فیلم «خوک»

گروه فرهنگ و هنر: حسن معجونی بازیگر فیلم سینمایی «خوک» ساخته مانی حقیقی توانست عنوان بهترین بازیگر جشنواره سیتگس اسپانیا را از آن خود کند.
جایزه اسپانیایی‌ها برای بازیگر فیلم «خوک»
فیلم «خوک» در تازه‌ترین حضور جشنواره‌ای در اسپانیا و در جشنواره سیتگس به نمایش درآمد و در نتیجه رقابت با سایر آثار، جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی به حسن معجونی برای بازی در آن اختصاص پیدا کرد. جشنواره سیتگس در شهر کاتالونیای اسپانیا برگزاری می‌شود و جشنواره‌ای مختص فیلم‌های تخیلی و ترسناک است.«خوک» چندی پیش موفق شده بود جایزه بهترین فیلم جشنواره گرولاند فرانسه را نیز به دست بیاورد.نخستین نمایش جهانی فیلم «خوک» در جشنواره فیلم برلین بود و همزمان با حضور در جشنواره‌های مختلف، اکران بین‌المللی این فیلم چند ماهی است آغاز شده است.تازه‌ترین ساخته مانی حقیقی از روز 13 آذرماه (پنجم دسامبر) در فرانسه روی پرده خواهد رفت. سوییس، روسیه و کشورهای اروپای شرقی از دیگر نقاطی هستند که «خوک» در آنجا روی پرده رفته است.

حسن معجونی، لیلا حاتمی، پریناز ایزدیار، لیلی رشیدی، سیامک انصاری، مینا جعفرزاده، آیناز آذرهوش و علی مصفا از جمله بازیگران این فیلم هستند.در خلاصه داستان «خوک» آمده است: «حسن خشمگین است. او مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستاره محبوبش صبر ندارد و می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش دیگر عاشقش نیست.دخترش بزرگ شده و دیگر مستقل است. مادرش پیر شده و کم‌کم حافظه خود را از دست داده. مزاحم جذابی او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند و اصرار دارد حسن او را وارد دنیای سینما کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟...»
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: فیلم خوک