به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۲ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۱۶۲۱۲۶

چرا حسن عباسی به حبس محکوم شد؟

گروه سیاسی: حسن عباسی (سخنران اصولگرایان) به دنبال شکایت عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به هفت ماه حبس محکوم شد.
چرا حسن عباسی به حبس محکوم شد؟
حسن عباسی، یکی از سخنرانان مشهور در یکی از سخنرانی‎های خود ادعا کرده عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کشور از طریق رانت به ثروت‎های نجومی رسیده ‎است. او همچنین در این سخنرانی مدعی شده که «آخوندی، وزیر میلیاردی کشور است» و «بیخود کرده» که گفته باید از طریق لیبرالیسم کشور را توسعه دهیم. اما این تنها سخنرانی جنجالی عباسی علیه دولت و کابینه نبود، او همچنین در یکی دیگر از سخنرانی‎هایش ادعا کرده بود «مسئولان نظام نفوذی، ناکارآمد و ناسالم‌اند و رئیس جمهوری با دروغ رأی آورده است.» علاوه بر این او ادعا کرده که «مجلس و دستگاه قضایی‎ و وزیر صنعت، معدن و تجارت با خباثت عمل می‎کنند». عباسی در این سخنرانی به رئیس جمهوری اهانت کرده و به تقلید از او صحبت کرده بود.

پس از این سخنرانی‎های جنجالی حسن عباسی در سال 95، معاونت حقوقی ریاست جمهوری با دو عنوان «نشر اکاذیب» و «توهین به مسئولین» از حسن عباسی شکایت کرد. صبح امروز نیز مهدی جعفرنژاد، وکیل حسن عباسی از ابلاغ حکم قطعی حبس موکلش به مدت هفت ماه خبر داد. وکیل حسن عباسی در گفت‎وگویی با فارس اعلام کرده که تاریخ مشخصی برای معرفی به زندان تعیین نشده است و شاکیان حسن عباسی، عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی و همچنین معاونت حقوقی دولت بوده‌اند.