کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه توهین‌های کی‌روش به اهالی فوتبال ایران

مهر , 23 مهر 1397 ساعت 9:33

گروه ورزشی: سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در مدت هفت سال حضورش در این تیم با افراد زیادی دچار درگیری و چالش شده است که می‌توان از اتفاقات رخ داده یک کتاب منتشر کرد!


به بهانه درگیری رسانه‌ای کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حمید استیلی مدیر تیم امید نگاهی به درگیری های کی روش با «فوتبالی‌»های ایران انداختیم. این مربی پرتغالی تقریبا با هرکسی که مخالفتی با خواسته هایش داشته، وارد چالش رسانه ای شده و عرصه را برای آنها تنگ کرده است.در این لیست نام افراد زیادی دیده می شود؛ از محمد مایلی کهن، علی کریمی و امیر قلعه نویی سه منتقد سرسخت کی روش گرفته تا مربیان خارجی مثل مانوئل ژوزه و کرانچار و همچنین مسئولان بلندپایه فدراسیون و وزارت ورزش.

عباس ترابیان
یکی از افرادی که با کی روش برای پذیرفتن نیمکت تیم ملی مذاکره کرد، عباس ترابیان بود. ترابیان بعد از حضور این سرمربی پرتغالی روی نیمکت تیم ملی، به عنوان سرپرستی این تیم انتخاب شد ولی خیلی زود رابطه اش با کی روش شکراب و از سمتش کنار گذاشته شد. این درگیری ها هنوز گاه و بیگاه خودش را نشان می دهد؛ بخصوص چند سال پیش که کی روش ادعا کرد ترابیان به او گفته است «مرتیکه».

سیدمهدی رحمتی و مجتبی جباری
در مسابقات انتخابی جام جهانی برزیل بود و در روزهایی که تیم ملی شرایط بسیار بدی داشت، مهدی رحمتی تصمیم گرفت «به طور موقت» از تیم ملی کنار برود. این تصمیم به شدت با واکنش کی روش مواجه شد و وی دیگر رحمتی را به تیم ملی دعوت نکرد.مجتبی جباری هم بعد از قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی تصمیم گرفت از تیم ملی کناره گیری کند و برای همیشه از چشم سرمربی پرتغالی افتاد. کی روش بارها در مصاحبه هایش تاکید کرد بازیکنانی را به تیم ملی دعوت می کند که دلشان با تیم ملی باشد.

مانوئل ژوزه
یکی از هموطن های کارلوس کی روش که زمان محمد رویانیان به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد و با سرمربی تیم ملی در مقاطع مختلف دچار درگیری شد، مانوئل ژوزه بود. آن زمان لیگ برای بازی ها و اردوهای تیم ملی تعطیلات زیادی داشت و ژوزه از جمله مربیانی بود که نسبت به این تصمیمات کی روش انتقاد می کرد. سرمربی تیم ملی هم ژوزه را آدمی درمانده و آشفته دانست تا ژوزه هم در مدت زمان کم حضورش در ایران از حملات کی روش در امان نماند.

علی کفاشیان
علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال یکی از افرادی بود که مستقیم با کی روش در ارتباط بود. هرچند در ظاهر رابطه دو طرف خوب به نظر می رسید اما در اواخر دوران ریاست کفاشیان در فدراسیون و همچنین بعد از آن، کی روش در چند مقطع به وی انتقادات شدیدی کرد. اصلی ترین حمله کی روش به کفاشیان شاید بر سر مجموعه پک بود.کی روش گفته بود: «تمام این امکانات در آکادمی برنامه ریزی شده بود اما همه ما با فروش این بخش به یک مرکز پزشکی خصوصی شگفت زده شدیم. واقعیت این است که رئیس فدراسیون وقتی که تصمیم به انجام چنین معامله‌ای گرفت باعث ناراحتی و خجالت بازیکنان و کارکنان تیم ملی شد، من هم با وجود اینکه همیشه از کفاشیان حمایت کرده‌ام جدا از او ناامید شدم.»سرمربی تیم ملی قبل از جام جهانی روسیه هم به خاطر برنامه ریزی نامناسب لیگ قهرمانان آسیا به علی کفاشیان حمله کرد و گفت: «مسبب این اتفاقات AFC است که آنجا این برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و باعث لطمه زدن به تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. این سؤال را باید با AFC مطرح کرد. شما یک شخص جنتلمن دارید که نایب رئیس AFC است. باید از او سؤال کنید که چرا بازی‌های مرحله یک هشتم در این زمان برگزار می‌شود.»

علیرضا اسدی
علیرضا اسدی در یک دوره با حمایت محمود گودرزی وزیر ورزش دبیر کل فدراسیون فوتبال شد. اسدی از جمله افرادی بود که کی روش نسبت به تفکرات و اقداماتش انتقادات زیادی داشت. این اختلافات تا جایی پیش رفت که حتی کارلوس کی روش از سمت خود استعفا داد ولی اسدی در نهایت از دبیر کلی فدراسیون فوتبال برکنار شد و محمدرضا ساکت جای او را گرفت.کی روش در یکی از بیانیه های تندش درباره اسدی نوشته بود: «همانطور که بسیاری در ایران می‌دانند،دستاوردهای تیم ملی مخالف با رویاهای افرادی بود که تلاش می‌کردند موفقیت‌های تیم ملی ایران را کمرنگ کنند؛ افرادی مثل اسدی، دبیر کل فدراسیون فوتبال.یک جادوگر معروف و رقیب دایمی رویاها و اهداف تیم ملی. این جادوگر (اسدی) یک مسوول بی‌استفاده است که هیچ کاری برای توسعه فدراسیون فوتبال انجام نداده و هدف او اخراج مربی تیم ملی و زیر سوال بردن کارهای وی بوده است؛ او یکی از افرادی است که تلاش کرده رسانه‌های ایران و هواداران را به سمت و سوی اشتباه سوق بدهد؛ با گفتن اینکه هیچ دلیلی برای حمایت از مربی تیم ملی، پروژه و دستیارانش وجود ندارد.او یکی از آنهایی است که جایگاهش را با جادوگری به دست آورد؛ با ارتباط با وزیر سابق ورزش. این جادوگر که آدم‌های خودش را دارد (بعضی از آنها خارج از فدراسیون هستند) در فوتبال ایران بسیار معروف است و چهره بارز نقشه‌ای بود که آقای کفاشیان را مجبور کرد تا به آقای نبی که مردی فوق‌العاده و حرفه‌ای بود، خیانت کند.»

محمود گودرزی
ماجرای درگیری کی روش با محمود گودرزی وزیر پیشین ورزش هم در نوع خودش جالب توجه است. گودرزی بارها در مصاحبه های مختلف ثابت کرده بود که «وزیر ضد فوتبال» است. درگیری های گودرزی و کی روش به تدریج بعد از اتمام جام جهانی برزیل شروع شد و با به کار بردن کلمه «لمپنیسم وارداتی» در یکی از جلسات گودرزی به اوج خودش رسید.وی حتی در مصاحبه ای پایش را در مسائل فنی هم گذاشت و گفت: «چه فرقی با جام جهانی های قبل کردیم؟گل زده ما کمتر شده و در فیفا هم ۶ رده سقوط کرده‌ایم. وقتی این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم همین رسانه‌ها اکثرا مرا محکوم کردند. من به عنوان یک شهروند این صحبت‌ها را کردم نه مقام مسئول. مسئولی که کلاهش پشم ندارد»! گودرزی همچنین گفته بود که باید مربی بهتری از کی روش پیدا کنیم ولی در نهایت سرمربی پرتغالی به کارش در تیم ملی ادامه داد.
محمد مایلی کهن
محمد مایلی کهن یکی از اولین و جدی ترین منتقدان کی روش در این چند سال بوده است و حتی می توان از اختلافات دو طرف، یک کتاب نوشت. مایلی کهن در این سالها همواره منتقد کی روش بوده است و علیه او مصاحبه کرده. پیشکسوت فوتبال ایران حتی عادل فردوسی پور مجری برنامه نود را به خاطر حمایتهایش از سرمربی تیم ملی، «کی روشی پور» خطاب کرد.در میان تندترین حملات مایلی کهن می توان به چند مورد اشاره کرد: «در برنامه زنده تلویزیونی کارلوس کی‌روش با وقاحت به علی کریمی که یکی از بزرگان فوتبال ایران بوده است توهین می‌کند و می‌گوید بزدل، بزدل خودت و جد و آبادت هستی»!وی حتی در مصاحبه ای در ارتباط به انتخاب جواد نکونام به عنوان دستیار کی روش گفت: «زمانی کی‌روش علی کریمی را به عنوان مربی به تیم ملی برد که من گفتم کی‌روش سوپرچرچیل است، اکنون هم با انتخاب نکونام همان حرف را باید تکرار کنم.» مایلی کهن حتی در واکنش به یکی از بیانیه های کی روش درباره گرگ و مار، گفته بود: « در پاسخ به این لغات فقط یک جمله می گویم. او خودش کاپیتان همه این امور است.»


برانکو ایوانکوویچ
بعد از انتخاب برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی پرسپولیس، در ابتدا همه چیز خوب پیش می رفت. برانکو حتی یک روز سر تمرین تیم ملی حاضر شد و با کی روش گفتگویی داشت اما به تدریج رابطه دو طرف تیره و تار شد. سازمان لیگ در نامه ای از طرف کی روش به باشگاه ها از آنها خواست تا به ملی پوشان تا ۳۰ خرداد ۹۵ استراحت داده شود تا آنها دچار مصدومیت نشوند.برانکو از اولین مربیانی بود که نسبت به این موضوع انتقاد کرد و ملی پوشانش را تهدید کرد در صورتی که در تمرینات حاضر نشوند، جریمه خواهد کرد. این مشکلات به خاطر حضور بازیکنان پرسپولیس در ایفمارک و درگیری زهره هراتیان مسئول ایفمارک با کی روش شدت بیشتری گرفت و با عدم دعوت از سیدجلال حسینی به تیم ملی برای جام جهانی روسیه به اوج رسید.حتی در مقطعی از برانکو به عنوان جانشین کی روش در تیم ملی هم یاد می شد که این مسئله خشم مربی پرتغالی را در پی داشت. کی روش هم بعد از پایان بازی های جام جهانی در مصاحبه ای تند، از خجالت برانکو در آمد. این درگیری ها همچنان هم ادامه دارد.

زهره هراتیان
شاید زمانی که کلنگ مجموعه ایفمارک و پک در کمپ تیم های ملی خورد، کمتر کسی فکر می کرد این محل به یکی از جنجالی ترین بخش های فوتبال ایران تبدیل شود. زهره هراتیان در شرایطی به تجهیز ایفمارک مشغول بود که کارلوس کی روش به یکباره علیه وی مصاحبه کرد و مدعی شد که هراتیان پول های ایران را از فیفا گرفته است. البته این قائله با دخالت مهدی تاج و فدراسیون فوتبال خوابید اما تبعات آن همچنان ادامه دارد.

مهدی تاج
رئیس فعلی فدراسیون فوتبال زمانی رئیس سازمان لیگ بود و چالش هایی با کارلوس کی روش داشت. کی روش در یک مقطع زمانی از نحوه برنامه ریزی سازمان لیگ گلایه داشت و حتی اعلام کرده بود برنامه بازی های باشگاهی در ایران را یک راننده تاکسی نوشته است!

علی کریمی، قلعه نویی، کرانچار و ...
در لیست بلند بالای فوتبالی های ایران که با کارلوس کی روش به مشکل خورده اند، می توان اسامی زیادی را قرار داد.علی کریمی که برای چند ماه دستیار کی روش بود، به یکباره به سرسخت ترین منتقد او تبدیل شد. امیر قلعه نویی در این سالها مدام امکانات و حمایت های کی روش را با زمان سرمربیگری خودش در تیم ملی مقایسه کرده و به کی روش طعنه زده است که البته این صحبت ها بی پاسخ نمانده است.امید نمازی دستیار سابق کی روش، پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال، امیر عابدینی رئیس پیشین فدراسیون فوتبال، خسرو والی زاده مدیر رسانه ای پیشین تیم ملی، زلاتکو کرانچار سرمربی فعلی تیم امید و سرمربی پیشین تیم سپاهان، هومن افاضلی همسر زهره هراتیان و دوست نزدیک برانکو، حسین هدایتی، خداداد عزیزی پیشکسوت فوتبال ایران، محمد خاکپور و حبیب کاشانی سرمربی و مدیر پیشین تیم فوتبال امید، مجید جلالی سرمربی پیکان، شرکت آل اشپورت و ... بخشی از کسانی هستند که کی روش در هفت سال حضورش در تیم ملی با آنها دچار چالش شده است و حمید استیلی مدیر تیم امید هم فعلا آخرینِ آنهاست!


کد مطلب: 162146

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/162146/همه-توهین-های-کی-روش-اهالی-فوتبال-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir