به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۱۶۲۱۸

آسیب‌شديد‌حقوق‌شهروندی‌در‌دولت‌احمدی‌نژاد

گروه سياسي: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم ضمن بیان اینکه حقوق شهروندی در روزهای پایانی دولت دهم به شدت آسیب دید، اظهار داشت: آقای روحانی کارآمدی لازم برای بازگرداندن حقوق شهروندی به ملت ایران را دارند.
آسیب‌شديد‌حقوق‌شهروندی‌در‌دولت‌احمدی‌نژاد
محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به ضرورت تدوین حقوق شهروندی گفت: حقوق شهروندی حقوق مسلمی است که قانون برای هر شهروندی در کشور خود مشخص کرده است و معمولاً بخشی از آن به صورت کلی در قانون اساسی مطرح می‌شود و در بخشی دیگر در قوانین جزئی و پراکنده مشخص می‌شود. وی با اشاره به اقداماتی که پیرامون حقوق شهروندی در دولت‌های اخیر به ویژه دولت دهم صورت گرفت، گفت: یکی از اشکالات مهم در کشور ما که به شدت محسوس است بحث شعارزدگی است. متأسفانه در کشور ما شعارزدگی بیش از حد معمول رواج پیدا کرده و در این راستا شاهد بودیم که دولت‌های گذشته در شعار پیرامون حقوق شهروندی حرف‌های بسیاری زدند و برنامه‌های بسیاری ارائه کردند اما هیچ یک محقق نشد. اسفنانی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در بحث حقوق شهروندی تأمین حقوق شهروندان در تمام مباحث آموزش، بهداشت و درمان، تحصیل، حق انتخاب شغل و حق آزادی بیان است که در دولت‌های اخیر بویژه دولت دهم به شدت آسیب دید.

این سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در روزهای پایانی دولت احمدی‌نژاد اظهار داشت: در دولت اخیر شاهد بودیم که با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها مردم بسیاری از حقوق اصلی خود را از دست دادند و به عنوان مثال در اثر فقدان منابع دارویی دچار محرومیت کامل شدند و به جرأت می‌توان گفت که در این بین به حقوق شهروندی آسیب بسیاری وارد شد. به گفته وی حتی در بخش صنعت نیز دچار رکود بی‌سابقه‌ای شدیم که آسیب‌های آن در مسائل دیگر مانند امرار معاش مردم تأثیر گذاشت. اسفنانی افزود: این در حالی بود که وقتی دولت آقای احمدی‌نژاد روی کار آمد شعارهای بسیاری در زمینه احقاق حقوق مردم اعلام کرد اما در عمل به هیچ یک از آنها پایبند نبود.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه دولت یازدهم بتواند مسائل مربوط به حقوق شهروندی را آن طور که باید محقق کند، گفت: دولت یازدهم شروع خوبی داشته و امیدواریم با وجود فردی مانند آقای روحانی در رأس دولت به عنوان یک کارشناس حقوقی که به نوعی جامعة‌الاطراف است و از تمام تحصیلات آکادمیک و حوزوی برخوردار است بتوان حقوق شهروندی را برای ملت ایران فراهم آورد.
نماینده فریدن و فریدونشهر در مجلس خاطر نشان کرد رئیس جمهور علاوه بر مواردی که گفته شد سابقه کاری بسیاری هم در مجلس و هم در دولتهای قبلی داشته‌اند و با این پیشینه به طور حتم می‌توانند به وعده‌ای که پیرامون حقوق شهروندی به ملت ایران دادند عمل کنند.

۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۶:۴۱
درخواست میکنم پیگیری کند:
عملکرد صدا و سیما مخصوصا خبر20.30 در زمان احمدی نژاد و روحانی
هنوز دوماه از ریاست جمهوری روحانی نگذشته که هجمه هایی غیر مستقیم و گاه مستقیم به ایشان و کابینه میشود ،درحالیکه در زمان احمدی نژاد در مقابل رفتارهای مخالف قانون او کوچکترین سخنی گفته نمیشد
مسلما مغرضانه میباشد و شباهتی به انتقاد ندارد
به عنوان مثال:
با آب و تاب فراوان خبری درخصوص فیسبوک خانم افخم و اینکه" ایشون برای ارتباط با مردم پست الکترونیکی جیمیل را در فیسبوکشون اعلام کردن و با طعنه بیان شد که ایمیلها ابتدا توسط امریکایی ها حتما خوانده میشود"، در خبر های مختلف سیما پخش شد .درحالیکه اون پیج اصلا مربوط به خانم افخم نبود و شخصی با سواستفاده از نام افخم ادمین پیج بود
نباید توضیح مربوط و عذرخواهی از خانم افخم در بخشهای خبری پخش میشد؟
همچنین درحالیکه هرروز خبر جدیدی از اختلاس های کوچک و بزرگ دولت قبل درخبرگزاریها و توسط افراد موثق و شخص معاون اول روحانی بیان میشود ،کوچکترین خبری در این زمینه در اخبار سیما وجود ندارد ،درمقابل خبر خانم راستگو که یک خبر حاشیه ای است به صورت بمب خبری در تمام ساعات اخبار سیما پخش شد
خواهشمندم پیگیری کنید (128989)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۸:۰۲
رسانه بیطرف یعنی bbc/ تلویزیون خودمون که کلا افراطیه (129040)
مهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۰:۰۳
برادر یا خواهر عزیز غصه نخور زمستون می ره روسیاهی به زغال می مونه ضرغامی تا کی می تونه این رویه رو ادامه بده.حالا کی به اخبار مغرضانه ی اینها اهمیت می ده .دروغ شاخدار که می گن همین حرفاییه که رسانه ی مثلا ملی ما می زنه غصه نخور کسی نمی تونه این دم خروسا رو نادیده بگیره قسم حضرت عباس دیگه کارگر نمی افته.حق پیروزه (129140)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۰:۵۵
واقعا حقوق شهروندی در ایران خیلی وقت است که دفن شده است؛ (129155)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۱:۴۳
حقوق شهروندي.....روياي شيرين ما ايرانيها (129188)