به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۰۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۱۶۲۱۹

نمي‌خواستم‌بادولت احمدي‌نژاد همكاري‌كنم

گروه فرهنگ و هنر:‌علت توقف فعاليت‌هاي هنري آيدين آغداشلو هنرمند نقاشي ايران مشخص شد.
نمي‌خواستم‌بادولت احمدي‌نژاد همكاري‌كنم
اين هنرمند برجسته نقاشي ايران از به اتمام رسیدن طراحی پوستر ششمین دوره جشنواره هنر جوان خبر داد. آغداشلو همچنين درباره توقف فعاليت هنري‌اش عنوان كرد:  اينكه در اين مدت همكاري در فعاليت‌هاي هنري نداشتم به جهت آن بود كه نمي‌خواستم با دولت احمدي‌نژاد همكاري كنم. آغداشلو در عين حال تاکيد کرد: البته اين دولت و دولت‌هاي گذشته علاقه‌اي به همكاري نداشتند، به عبارت ديگر به يك نحوي خواستند همكاري نداشته باشند، بنابراين طلاقي توافقي با رضايت طرفين صورت گرفته است.

وي در ادامه درباره فعاليت هاي هنري اخيرش بيان كرد: هيچ كار گرافيكي را از اين به بعد انجام نمي‌دهم و فقط نقاشي مي‌كنم. آغداشلو در خصوص طراحی این پوستر گفت: مانند هر گرافیست سابقه داری سعی کردم تا پوستر بازگوکننده موضوع باشد.وی ادامه داد علاوه بر موضوع، پوستر باید بازگوکننده گرافیست نیز باشد، زیرا هر اثر هنری داوری و نقطه نظر سازنده خود را باید بازگو می‌کند.

آغداشلو تصریح کرد بر اساس اکثر کار‌هایم برای طراحی این پوستر از هنر سنتی و مجموعه رنگ‌های درخشان استفاده کردم.ششمین دوره جشنواره هنر جوان توسط مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در ۹ رشته هنری نقاشی و طراحی، نقاشی‌خط، کاریکاتور، پوستر، تصویر سازی، حجم، ویدئو آرت و فتو آرت در حال برگزاری است که داوری این دوسالانه از روز یکشنبه ۲۳ تیرماه آغاز و تاکنون رشته‌های نقاشی و نقاشی‌خط، طراحی، کاریکاتور، تصویرسازی و پوستر مورد داوری قرار گرفته‌اند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران، ايسنا

www.jmfz1740@yahoo com
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۶:۴۲
و دولت پیشین یعنی خاتمی جز ان می شود (128993)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۰:۴۶
yashasin/ zende bad (129147)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۱:۴۲
روزگاره ديگه!! (129186)