کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیشکسوتان، شناسنامه رادیو هستند

ایسنا , 24 مهر 1397 ساعت 10:28

گروه فرهنگ و هنر: معاون صدا درباره رویکرد این معاونت در حفظ نیروهای قدیمی و پیشکسوت ضمن توجه به رویکرد جوان‌گرایی که مدتی است جزو اهداف اصلی این سازمان معرفی می‌شود، گفت: حقیقتا رادیو بدون برخی از پیشکسوتان معنی و هویتی ندارد. در واقع این افراد شناسنامه رادیو هستند و مردم منتظرند صدای آنها را بشنوند.


حمید شاه‌آبادی در پاسخ به این پرسش که چقدر معاونت صدا تلاش می‌کند تا ضمن توجه به رویکرد جوان‌گرایی، نیروهای پیشکسوت خود را نیز نگه دارد، گفت: اساسا در یک سال گذشته سیاست سازمان صداوسیما بر جوان‌گرایی بوده است و مطالعات زیادی نیز در این زمینه صورت گرفته است. با این حال اعتراف می‌کنیم که هنوز توفیقات جدی که بتوانیم بگوییم دست پُر هستیم را به دست نیاورده‌ایم، اما کارهای قوی همانند تشکیل کارگروه گویندگی در معاونت صدا انجام شده است.او ادامه داد: مدتی است که این کارگروه، با حضور چندین تن از گویندگان برجسته تشکیل شده است. در همین راستا حدود ۲۵۰ گوینده حاضر در معاونت صدا را شناسایی کرده و برای هر کدام پرونده‌های شغلی تشکیل داده‌ایم که هر کدام چه دوره‌هایی را گذرانده‌اند و برای تکمیل نیاز به پشت سر گذاشتن چه دوره‌های دیگری دارند. همچنین در این کارگروه تلاش شده است که مجری و مجری ـ کارشناسان از گویندگان تمایز داده شوند که هم اکنون در حال نگارش آیین‌نامه‌هایی در این حوزه هستیم تا تعریف‌ها مشخص‌تر شوند.شاه‌آبادی فرآیند رده‌بندی شغلی را از دیگر اهداف کارگروه گویندگی معاونت صدا برشمرد و گفت: البته این کار در مورد رسمی‌ها انجام شده بود، ولی در مود نیروهای غیر رسمی نه؛ به همین خاطر ستادی تشکیل شده است تا به این موضوع رسیدگی کند.

او یادآور شد: در واقع هدف ما این است که به جای یک اقدام عجولانه و غیرمنطقی، جوان‌گرایی را در چهار بخش و در طول مدت زمان مشخصی اعمال کنیم. امیدوارم بتوانیم میوه این حرکت را تا پایان اسفند ماه بچینیم و گزارش کار دقیقی از عملکردمان ارائه دهیم؛ البته این پروژه چند ساله است و اگر با جدیت بر اساس نقشه راه و آیین‌نامه تصویب شده، پیش برویم شاهد حضور شاداب و آموزش دیده نسل جدید در رادیو خواهیم بود. نسل جوانی که اتفاقا نسل قدیم نه تنها با آنها تعارض ندارند، بلکه آنها را فرزندان خودشان نیز می‌دانند.معاون صدای سازمان صداوسیما همچنین درباره استفاده حداکثری از نیروهای پیشکسوت، خاطرنشان کرد: منع قانونی در این رابطه وجود دارد که ما حداکثر می‌توانیم یک سوم ظرفیت کاری پیشکسوتان را داشته باشیم؛ بنابراین برای همکاری بیشتر با پیشکسوتان باید دنبال راه‌کارهایی دیگری همچون برون سپاری باشیم؛ چراکه حقیقتا رادیو بدون برخی از پیشکسوتان معنی و هویتی ندارد. در واقع این افراد شناسنامه رادیو و مردم منتظر صدای آنها هستند؛ هم عزیزانی که در قید حیات هستند و ان‌شاءالله سایه‌شان مستدام باشد و هم عزیزانی که در گذشته‌اند، ولی آنقدر محبوب بوده‌اند که همچنان برنامه‌هایشان قابل فرآوری و بازپخش است.


کد مطلب: 162248

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/162248/پیشکسوتان-شناسنامه-رادیو-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir