به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۱۶۲۳۰۱

تلاش برخی نمایندگان لیست امید! مجلس برای ناكارآمد كردن قانون منع بکارگیری بازنشستگان!

گروه سیاسی: در آخرین روزهای مهلت استعفای مدیران بازنشسته از سمت و مسئولیت‌های خود، برخی از افراد به اصطلاح‌ اصلاح‌طلب!‌ در لیست امید مجلس و شورای شهر تهران و همچنین برخی دیگر از لابی‌های پرنفوذ، در صدد طراحی طرح اصلاحی در جهت كم رنگ كردن قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند كه نشان‌دهنده مقاومت‌ گسترده لابی مدیران بازنشسته برای عدم اجرای این قانون و ایجاد تبصره‌های جدید برای ناكارآمد كردن آن می‌باشد. امری كه مردم و افكار عمومی انتظار دارند قاطبه نمایندگان مجلس با آن مخالفت كرده و اجازه ندهند بار دیگر مدیریت كشور خانه بازنشستگان شود.
در همین زمینه محمدعلی وکیلی (نماینده لیست امید!) درباره اظهارات امروز محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران مبنی بر مطرح شدن طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان به صورت سه فوریتی در مجلس گفت: بعید می دانم این طرح به صورت سه فوریتی در مجلس مطرح شود زیرا حتی برای دو فوریتی مطرح شدن آن نیز نیاز به دو سوم آرای نمایندگان است. وی افزود: برای مطرح شدن این طرح به صورت سه فوریتی زمینه اش وجود ندارد و بعید می دانم این اتفاق بیفتد. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بر اساس نشست مشترک نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر تهران، کمیته ای تشکیل شد که در حال تهیه طرح دو فوریتی اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان است.

وکیلی یادآور شد: بر اساس این طرح بناست که مشکل افراد بازنشسته با تجربه از جمله قضات دیوان عالی کشور، وزارت اطلاعات ، شهرداران کلان شهرها حل شود تا مشکل بکارگیری آنان در دستگاه ها نیز حل شود. به گزارش ایرنا، قانون منع بکارگیری بازنشستگان دوم مرداد امسال در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، 23 شهریور به تایید شورای نگهبان رسید و رئیس جمهوری نیز اجرای آن را 27 شهریور امسال ابلاغ کرد. بر اساس این طرح ، بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به استثنای روسای قوا، معاون اول رئیس جمهوری، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس جمهوری ممنوع است.

مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر تهران اخیرا جلسه ای پیرامون بررسی حفظ افشانی به عنوان شهردار تهران داشتند، از این رو بنا شد کمیته ای متشکل از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر این موضوع را از طریق هیات رییسه مجلس و معاونت قوانین مجلس پیگیری کند. محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران امروز در جمع خبرنگاران درباره اصلاح طرح دوفوریتی منع به کارگیری بازنشستگان که گفته شده قرار است در مجلس شورای اسلامی دنبال شود گفت: این طرح امکان دارد به صورت سه فوریتی نیز مطرح شود!