به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۱۶۲۳۱۲

لمس اشیا در دنیای مجازی با دستکش چسبنده

گروه فناوری: سیستم های واقعیت مجازی امروزی در ایجاد حس حضور در یک محیط سه بعدی مجازی کاملا خوب عمل می کنند، اما آنها نمی توانند حس لمس اشیا را در این محیط به درستی به افراد منتقل کنند.
مهندسان و پژوهشگران سوئیسی با همکاری یکدیگر دستکش های چسبنده ای تولید کرده اند که با استفاده از آنها می توان اشیایی که در دنیای مجازی دیده می شوند را لمس کرد و آنها را به طوری کاملا ملموس احساس کرد.
لمس اشیا در دنیای مجازی با دستکش چسبنده
این دستکش ها که DextrES نام دارند،در بخش انگشت از نایلون هایی ویژه به همراه روکش منعطف فلزی پوشانده شده اند و یک عایق فلز و نایلون را از هم جدا می کند. شبیه سازی و ایجاد حس لمس اشیای دنیای واقعیت مجازی از طریق ایجاد اختلاف ولتاژ بین این دو لایه صورت می گیرد.
لمس اشیا در دنیای مجازی با دستکش چسبنده
زمانی که فرد شی مجازی را رها کند، ولتاژ به طور کامل قطع و انگشتان فرد کاملا آزاد می شود. حساسیت این سیستم در قبال لمس اشیای مختلف متفاوت است تا دست اختلاف آنها با یکدیگر را حس کند.ضخامت این دستکش تنها ۲ میلی متر بوده و وزن آن با کل تجهیزات متعلقه به ۸ گرم می رسد. حداکثر فشار قابل اعمال بر روی هر یک از انگشت های این دستکش ۴۰ نیوتون است و برای این کار از جریان برق ۲۰۰ ولتی و چند میلی وات انرژی استفاده می شود. این دستکش فعلا با سیم به برق متصل می شود که قرار است در آینده برای این کار از باتری استفاده شود.
مرجع : مهر
برچسب ها: فضای مجازی