به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۱۶۲۳۱۳

مقابله با زوال عقل با داروهای افسردگی

گروه علمی: افراد مبتلا به زوال عقل با احتمال ابتلا به افسردگی نیز مواجه هستند و به همین دلیل در نهایت ممکن است مجبور به مصرف داروهای افسردگی شوند.
مقابله با زوال عقل با داروهای افسردگی
متخصصان در یک مطالعه جدید دریافتند این داروها می‌توانند نه تنها برای درمان افسردگی تجویز شوند بلکه در درمان زوال عقل نیز اثربخش هستند.طبق اعلام انجمن آلزایمر آمریکا از میان هر ۱۰ فرد ۶۵ سال به بالا یک نفر به بیماری آلزایمر که نوعی از زوال عقل به حساب می‌آید، دچار است. این اختلال با از دست رفتن قدرت حافظه و داشتن مشکل در انجام فعالیت‌های روزمره شناخته می‌شود.علاوه بر این، افراد مبتلا به آلزایمر اغلب با مشکلات سلامت روان به ویژه افسردگی درگیر هستند. بر همین اساس، پزشکان ممکن است مصرف بازدارنده‌های بازجذب سروتونین (SSRI) که نوعی داروی افسردگی است را به بیماران مبتلا به زوال عقل توصیه کنند.به تازگی گروهی از متخصصان کانادایی به مکانیزمی دست پیدا کردند که نشان می‌دهد SSRI رشد توده‌های مرتبط با زوال عقل را در مغز متوقف می‌کند.

به گفته محققان یافته‌های بدست آمده می‌تواند برای مبتلایان به بیماری آلزایمر که از این گروه از داروها مصرف می‌کنند، امیدبخش باشد.محققان کانادایی اظهار داشتند: این یافته‌ها نه تنها تاکید کننده فوائد این دارو برای بیماران مبتلا به افسردگی و آلزایمر است بلکه می‌تواند به روند کشف و تولید داروهای درمانی این دو بیماری در آینده کمک کند.گزارش مدیکال نیوز تودی، در این مطالعه، محققان کانادایی بررسی کردند چگونه SSRI بر توده‌های بتا آمیلوئید در مغز تاثیر می‌گذارد. محققان انواع مختلف از SSRI را با میزان‌های متفاوت مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد فلوکستین و پاروکستین بیشترین اثربخشی را دارند و به ترتیب ۷۴.۸ و ۷۶ درصد از رشد پلاک‌های بتا آمیلوئید جلوگیری می‌کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: افسردگی زوال عقل