به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۱۶۲۳۱۵
نماینده مجلس:

جای معلم در زندان و بنگاه نیست

گروه جامعه: در یکی دو روز قبل نیز به یکباره در فضای مجازی تصاویر متعددی از اعتصاب دبیران و فرهنگیان در بسیاری از شهر‌های ایران منتشر شد که هنوز هیچ مقام و یا نهاد رسمی آن را تایید نکرده است.
جای معلم در زندان و بنگاه نیست
فریده اولادقباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اعتصاب سراسری معلمان گفته است: روز دوشنبه درباره اعتصاب معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش صحبت شد و آقای بطحائی وزیر آموزش و پرورش هم توضیحاتی را ارائه دادند.عضو فراکسیون امید می‌گوید: در روز اول، ۵۶ مدرسه در ۱۵ استان و در روز دوم ۲۰۹ مدرسه با اعتصاب معلمان روبرو شد. البته شنیده‌ها حکایت از این دارد که معلمان در بسیاری از مدارس، نیم ساعت تا یک ساعت و نیم بر سر کلاس‌ها حاضر نشدند و سپس درس را شروع کردند. به هر حال معلمان از وضعیت معیشتی خود گله دارند و حتی بازنشستگان آموزش و پرورش هم می‌گویند که حقوقشان پایین است.نماینده تهران می‌گوید: اعتراض دیگر معلمان به صندوق ذخیره فرهنگیان است که معتقدند هنوز آن ۸ هزار میلیارد تومان بحث برانگیز تعیین تکلیف نشده است. از سوی دیگر معلمانی که اعتصاب کردند از وضعیت تجهیزات و فضا‌های ایمنی که باید در مدارس وجود داشته باشد و متاسفانه نیست، شکایت داشته و دارند.

رییس فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به وزارت آموزش و پرورش داشته باشد. باید هر چه سریع‌تر برای وضعیت نه‌چندان مناسب معیشتی معلمان فکری شود و در ادامه به شأن و منزلت اجتماعی آن‌ها بیش از پیش توجه کرد. معلمان معترض این پرسش را طرح کرده‌اند که با حقوق آنها و با این وضعیت تورم و گرانی چطور می‌شود به زندگی خود ادامه داد بنابراین آنها خواستار تجدیدنظر دولت در این موضوع هستند. متاسفانه حقوق معلم‌ها متناسب با تورم واقعی در جامعه نیست.فریده اولاد قباد با بیان اینکه دولت باید فکر اساسی برای درآمد معلمان و ایمن و مقاوم‌سازی مدارس داشته باشد، خاطرنشان کرد: به طور مثال اکنون در حال ورود به فصل سرما هستیم اما حتی برخی مدارس امکانات گرمایشی لازم هم ندارند. آموزش و پرورش ما امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد. همین مسائل نشان می‌دهد که دولت باید برای رضایت معلمان همت بیشتری را به خرج دهد.

نماینده تهران در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت و نمایندگان موظفند به مطالبات به حق معلمان پاسخ دهند، تصریح کرد: مدارس و معلمان ما همیشه بار برگزاری انتخابات کشور را به دوش کشیده‌اند و بیشترین نقش را در تربیت فرزندان ایران داشته‌اند، اما آن‌طور که شایسته است به آن‌ها توجه نشده است.ما نمایندگان منتظر ارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت هستیم و معتقدم اگر این لایحه به مجلس ارائه شود و کارِ کارشناسانه روی آن صورت گیرد وضع معلمان سر و سامان پیدا می‌کند. جای معلم در زندان، بنگاه و خط مسافرکشی نیست، جای معلم در کلاس درس است و امیدوارم به زودی مشکلات این عزیزان برطرف شود.
مرجع : رویداد24