به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۶۲۳۳۴

لغو سفر رئیس صندوق بین‌المللی پول به عربستان

گروه بین الملل: صندوق بین المللی پول اعلام کرد، کریستین لاگارد، رئیس این صندوق سفرش به خاورمیانه را به تعویق انداخته و شرکت در نشست اقتصادی عربستان را لغو کرده است.
لغو سفر رئیس صندوق بین‌المللی پول به عربستان
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این خبر در بیانیه‌ای منسوب به سخنگوی صندوق بین المللی پول اعلام شد که امروز چهارشنبه انتشار یافت هر چند که توضیح بیشتری برای آن اعلام نشده است. کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول پیشتر در جریان اجلاس سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در بالی اندونزی اظهار کرده بود، از ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی "وحشت زده" شده اما همچنان مایل به شرکت در کنفرانس سرمایه گذاری در عربستان در اواخر ماه جاری میلادی است.

او به خبرنگاران گفت: من باید امور و کارهای صندوق بین المللی پول را در همه جهان و نزد دولت‌های بسیاری انجام دهم. هنگامی که من به کشوری سفر می کنم همواره چیزی که در ذهن دارم را می‌گویم. شما می‌دانید که من همیشه همین کار را انجام می دهم. مقام های ترکیه اخیرا اعلام کرده‌اند که شواهد و مدارکی هست که نشان می‌دهد خاشقجی که برای واشنگتن پست کار می کرده کشته و جسدش مثله شده است.

وزرای خارجه گروه هفت نیز اعلام کردند که از بابت ناپدید شدن خاشقجی بسیار ناراحت هستند و تاکید کردند که عاملان این حادثه باید پاسخگو باشند. این وزرای متعلق به کشورها کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و آمریکا به همراه اتحادیه اروپا بر تعهدشان در خصوص دفاع از آزادی بیان و حمایت از آزادی مطبوعات تاکید کردند. در بیانیه آنها که روز سه شنبه انتشار یافت، آنها گفتند که از همکاری عربستان با ترکیه را در این خصوص حمایت کرده و انتظار انجام یک تحقیقات جامع، شفاف، معتبر و سریع را از سوی پادشاهی عربستان سعودی دارند.
مرجع : ایسنا