به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۵ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۱۶۲۳۳۵
پامپئو:

رهبران سعودی‌ ها نمی‌دانند چه شده است

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، اگر پادشاه یا ولیعهد عربستان درباره ماجرای مفقود شدن خبرنگار منتقد سعودی اطلاعی داشته باشند، این امر بسیار بد خواهد بود.
رهبران سعودی‌ ها نمی‌دانند چه شده است
به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس‌نیوز که به زودی پخش خواهد شد، به پرسشی درباره ماجرای مفقود شدن جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول پاسخ داد. او در این زمینه گفت: بستگی به این دارد که آیا پادشاه و یا ولیعهد درباره ماجرا چیزی بدانند یا نه. به نظر من نکته اول این است که چه اتفاقی افتاده است. با این حال، بستگی به این دارد که آیا آنها در این باره اطلاعی داشته‌اند یا خیر. او ادامه داد: اگر آنها در این باره چیزی بدانند، بسیار بد خواهد بود.

از سوی دیگر، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که به دستور ترامپ راهی ریاض شد، در حین حضورش در عربستان بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: در هر یک از ملاقات‌های اخیرم، رهبران سعودی داشتن هرگونه اطلاعی از آنچه در کنسولگری آنها در استانبول رخ داده را به شدت رد کردند. وی اظهار کرد: ارزیابی من از این نشست‌ها این است که برای مشخص شدن تمام واقعیت‌ها و حصول اطمینان از پاسخگو بودن افراد از جمله رهبران و مقام‌های ارشد عربستان سعودی تعهدی جدی وجود دارد.
مرجع : ایسنا