به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۵ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۶۲۳۹۶

انتخابات ۲۰۱۸؛ گرانقیمت‌ترین در تاریخ آمریکا

گروه بین الملل: انتخابات ۲۰۱۸ کنگره تاکنون بیش از پنج میلیارد دلار هزینه داشته است که رکورد رقابت‌های غیر ریاست جمهوری پیشین در تاریخ آمریکا را شکسته است.
انتخابات ۲۰۱۸؛ گرانقیمت‌ترین در تاریخ آمریکا
هنوز سه هفته تا زمان برگزاری انتخابات زمان باقیمانده است . براساس داده‌های انتخاباتی فدرال که مرکز سیاست پاسخگو مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است، نامزدها و گروه‌های بیرونی که برای کسب کرسی در مجلس نمایندگان آمریکا و سنا تلاش می‌کنند تا پایان ماه گذشته ۳.۹۶ میلیارد دلار جمع‌آوری کرده‌اند. در سطح کشوری، رقابت بر سر کرسی‌های حساس یک میلیارد دلار دیگر بر مجموع آن می‌افزاید.نامزدهایی که برای کسب کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کرده‌اند بیش از ۱.۲۶ میلیارد دلار جمع‌آوری کرده‌اند. دموکرات‌ها کمک مالی بیشتری - ۷۱۴ میلیون دلار بیش از رقبای جمهوری‌خواه خودشان با ۵۴۲ میلیون دلار - جمع‌آوری کردند.در رقابت سنای آمریکا، نامزدهای دو حزب ۸۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند. دموکرات‌ها با ۱۰۰ دلار بیشتر از جمهوری‌خواهان سبقت گرفته‌اند. این مبلغ شامل صدها میلیون دلاری که از گروه‌های بیرونی خرج تبلیغات تلویزیونی، ایمیلی و تلفنی شده است، نمی‌شود.

  "صندوق رهبری کنگره‌ای" تحت حمایت جمهوری‌خواهان بیش از ۹۰ میلیون دلار روی هزینه‌های مستقل ارائه کرده است. سه گروه دیگر شامل کمیته کمپین کنگره‌ای دموکراتیک، اکثریت سنای پی‌ای‌سی و صندوق رهبری سنا، تماما بیش از ۵۰ میلیون دلار هزینه کرده‌اند.۱۷ گروه دست‌کم ۱۰ میلیون دلار تا الان در سال جاری برای تبلیغات هزینه کرده‌اند. براساس برآورد گروه پولیتیکال مانی‌لاین، ۷۳ گروه دیگر هم بین یک میلیون دلار تا ۱۰ میلیون دلار هزینه کرده‌اند و ۱۴۶ گروه دیگر بین ۱۰۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار برای هزینه‌های مستقل اختصاص داده‌اند.براساس گزارش کمپین مالی، نامزدهای پست فرمانداری در سطح کشوری بیش از ۶۶۴ میلیون دلار تاکنون جمع‌آوری کرده‌اند. این دو گروه که بیشترین هزینه را عمدتا روی رقابت‌های فرمانداری کرده دست‌کم ۲۵۰ میلیون دلار دیگر به دست آورده است؛ انجمن فرمانداران جمهوری‌خواه اخیرا گزارش داد در این چرخه تاکنون ۱۵۶ میلیون دلار به دست آورده است و انجمن فرمانداران دموکرات هم ۱۰۰ میلیون دلار برای خودش جمع‌آوری کرده است.

این میزان کمک مالی کم به نظر می‌رسد چرا که اکثر ایالت‌ها نامزدهای فرمانداری را الزام به بروز رسانی نمی‌کنند.شرکت‌ها و گروه‌های ذی‌نفع صدها میلیون دلار هم خرج طراحی سوالات از مردم کرده‌اند که از تقسیم‌بندی مجدد گسترش زیست محیطی تا قوانین مرتبط با زیستگاه ماهی آزاد در آلاسکا را شامل می‌شد. براساس برآورد بلت‌پدیا که پایگاه داده انتخاباتی مستقل است، حدود ۶۵۰ میلیون دلار برای شرکت در کمپین‌های حمایت یا عدم حمایت از این مسائل هزینه شده است. این حامیان و مخالفان بیش از یک چهارم میلیارد دلار تنها برای اینگونه اقدامات در کالیفرنیا گذاشته‌اند.    در همین حال رقابت بر سر کرسی فلوریدا در سنا میان بیل نلسون و ریک اسکات گرانقیمت‌ترین رقابت سنا در تاریخ آمریکاست. این دو نامزد مجموعا ۷۹ میلیون دلار جمع‌آوری کردند. به این میزان باید مبلغ ۴۳ میلیون دلاری که گروه‌های بیرونی هزینه‌ کردند، افزود و این رقابت ۱۱۳ میلیون دلار هزینه داشته است و اسکات و نیلسون مجموعا ۱۰ میلیون دلار برای سه هفته پایانی باقی گذاشته‌اند.

رقابت‌های سنا در ایالات میسوری، آریزونا، ایندیانا و ویسکانسین بیش از ۵۰ میلیون دلار (برای هر کدام) هزینه داشته است و ایالت نوادا احتمالا در روزهای آتی این سقف را بشکند. مبارزات درون حزبی با هزینه‌های سرسام‌آور موجب شده است تا برخی از رقابت‌های گرانقیمت برای کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا هم رقم بخورد.مبارزات چند حزبی برای جایگزینی اد رویس، جمهوری‌خواه از ایالت کالیفرنیا و دارل ایسا، جمهوری‌خواه از همین ایالت هر کدام بیش از ۲۰ میلیون دلار هزینه‌ کرده‌اند. دینا روراباکر، جمهوری‌خواه از ایالت کالیفرنیا هارلی رودا از تاجران دموکرات و گروه‌های بیرونی مجموعا بیش از ۱۸ میلیون دلار هزینه کرده‌اند.

گرانقیمت‌ترین رقابت خارج از کالیفرنیا در نیویورک است که جان فاسوی جمهوری‌خواه برای ابقا در مقامش مبارزه می‌کند. رقابت‌های دورن حزبی گران دموکرات‌ها و به همان نسبت هزینه‌های انتخابات سراسری که تاکنون اختصاص یافته است، بیش از ۱۹ میلیون دلار می‌شود.گرانقیمت‌ترین رقابت کل این چرخه یک انتخابات ویژه در منطقه ششم جورجیا میان کارن هندل جمهوری‌خواه و جان اوسوف دموکرات است. طرفین ۴۴ میلیون دلار هزینه کردند و گروه‌های بیرونی هم حدود ۳۱ میلیون دلار دیگر به این رقابت‌ها افزوده‌اند.از مجموع اعتباراتی که امسال در ۳۶ رقابت فرمانداری هزینه شده است، حدود یک چهارم از دو سوم یک میلیارد دلار تنها در یک ایالت –ایلینوی- هزینه شده است. در آنجا یک غول هتل‌سازی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به کمپین خودش تزریق کرده است. بروس رونر، فرماندار ایلینوی ۸۲ میلیون دلار برای ابقا جمع‌ کرده است که بیشتر آن از طرف خودش بوده است.

گرگ آبوت، فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس بیش از ۵۷ میلیون دلار برای ابقا جمع‌آوری کرده است. اندرو کومو، فرماندار نیویورک حدود ۵۰ میلیون دلار به دست آورده است، در حالی که تام وولف، فرماندار پنسیلوانیا بیش از ۲۶ میلیون دلار کسب کرده است.گوین نیوسام، فرماندار دموکرات کالیفرنیا ۲۱ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. نامزدهای جمهوری‌خواهان در ماساچوست، تنسی، پنسیلوانیا، اوهایو، ویسکانسین و فلوریدا همگی بیش از ۱۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند. دموکرات‌ها در کلورادو، جورجیا، کنتیکت و فلوریدا به بالای ۱۰ میلیون دلار رسیدند.هزینه‌های مرتبط با انتخابات کنگره در سال‌های اخیر در آمریکا افزایش نشان می‌دهد. مرکز سیاست‌های پاسخگو که تنهاانتخابات‌های فدرال را رهگیری می‌کند، می‌گوید انتخابات ۲۰۱۴ کنگره حدود ۳.۶۷ میلیارد دلار هزینه داشت که اندکی بالاتر از هزینه انتخابات ۲۰۱۰ کنگره می‌شد. با این حال اولین بار هزینه انتخابات ۲۰۰۲ کنگره بود که از مرز دو میلیارد دلار گذشت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کنگره