به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : ۱۶۲۴۱

رحيمي ايران را در وزن 55کيلو طلايي کرد

گروه ورزشی: حسن رحيمي آزادکار وزن‌ 55 کيلوگرم کشورمان به مدال طلاي رقابت‌هاي کشتي آزاد قهرماني جهان دست يافت.
رحيمي ايران را در وزن 55کيلو طلايي کرد
در ادامه چهل‌وچهارمين دوره رقابت‌هاي کشتي آزاد قهرماني جهان که از ساعت 15:30 در ورزشگاه «پاپ لازلو» بوداپست مجارستان آغاز ‌شده است حسن رحيمي نماينده وزن 55 کيلوگرم کشورمان با پيروزي مقابل کشتي‌گير هندي در ديدار ‌نهايي صاحب مدال طلا شد. حسن رحيمي نماينده وزن 55 کيلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم رسول کالي‌يف از قزاقستان را با نتيجه 7 بر صفر (ضربه فني) شکست داد و راهي مرحله بعد شد. وي در دور سوم هم با نتيجه 9 بر 2 از سد کيم از کره جنوبي گذشت و راهي مرحله يک‌چهارم نهايي شد. رحيمي در اين مرحله عليم بائف از قرقيزستان را با نتيجه 7 بر صفر شکست داد و گام به نيمه‌نهايي گذاشت.

وي براي حضور در ديدار پاياني با نتيجه 9 بر صفر مقابل نريمان اسراپيلوف از روسيه به پيروزي رسيد و فيناليست شد. رحيمي در فينال با نتيجه 2 بر يک آميت کومار، دارنده مدال برنز المپيک لندن، از هند را شکست داد و مدال طلا را بر گردن آويخت. رحيمي که در المپيک لندن با شکست مقابل کومار از کسب مدال بازمانده بود نه تنها انتقام شکست المپيک را از اين کشتي‌گير گرفت بلکه بعد از 42 سال کشتي آزاد ايران را در وزن اول صاحب مدال طلا کرد. آخرين مدال طلاي کشتي آزاد ايران در وزن اول توسط ابراهيم جوادي (در وزن 48 کيلوگرم) در مسابقات جهاني سال 1971 در صوفيه بلغارستان به دست آمده بود. رحيمي در مسابقات جهاني سال 2011 به مدال برنز دست يافته بود. مدال‌هاي برنز اين وزن به سزار آکگول از ترکيه و نريمان اسراپيلوف از روسيه رسيد. کشتي‌گيران آمريکا و قزاقستان هم پنجم شدند.

* رده‌بندي وزن 55 کيلوگرم به شرح زير است:
1- حسن رحيمي (ايران) 2- آميت کومار (هند) 3- سزار آکگول (ترکيه) و نريمان اسراپيلوف (روسيه) 5- رسول کالي يف (قزاقستان) و اسکوبدو (آمريکا)

ياسين
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۰:۵۰
واقعا با غيرت ميجنگن كشتي گيران ايراني... كاش يه ذره اين غيرت و تعصب در وجود ديگران هم بود (129151)