به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۱۶۲۴۷۷

دود آتش هورالعظیم دوباره به خوزستان آمد

گروه جامعه: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: صبح امروز به دلیل دود ناشی از آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم دید افقی در بستان به 3000 متر کاهش یافت که احتمالا این پدیده فردا صبح در نوار غربی نیز وجود داشته باشد.
محمد سبزه زاری در گفت‌وگویی اظهار کرد: به دلیل بالا بودن شاخص‌های ناپایداری سطوح فوقانی جو و جنوبی بودن جریانات جوی، از امروز تا پایان هفته جاری وزش تندبادهای لحظه‌ای، بارش های رگباری پراکنده و رعد و برق به ویژه در مناطق مرتفع شمالی و شرقی و برخاستن گرد و غبار در استان خوزستان دور از انتظار نیست.
وی افزود: صبح امروز با رویت ابرهای ناپایدار در نوار ساحلی و جنوبی و غربی دید افقی در آبادان به ۱۵۰۰ و در اهواز، ماهشهر و شادگان به ۳ هزار متر رسید. مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: همچنین از اوایل هفته آینده تا اواسط هفته آینده به علت عبور امواج ناپایدار و بالا بودن شاخص های ناپایداری شاهد رگبارهای پراکنده، تندبادهای لحظه ای و احتمال تگرگ به ویژه در شمال و شرق استان خوزستان خواهیم بود. وی گفت: در شبانه روز گذشته ماهشهر و ایستگاه کشاورزی اهواز با ۳۸.۴ و ایذه با ۱۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۳۷.۹ و ۲۱.۳ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.