به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : ۱۶۲۴۷۹
پاستور می‌گوید به واسطه هدایت امام سجاد موفق به کشف میکروب شدم

اظهارات يك امام جمعه درباره كشف ميكروب

گروه سياسي: نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار داشت: پاستور می‌گوید به واسطه هدایت امام سجاد(ع) در کتاب صحیفه، موفق به کشف میکروب شدم.
اظهارات يك امام جمعه درباره كشف ميكروب
به گزارش فاس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در مراسم رونمایی از طرح صحیفه سجادیه‌خوانی در مساجد کشور که در سازمان تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: کتاب صحیفه سجادیه زبور آل‌محمد(ص) است و این کتاب می‌تواند حلقه وصل بین ما و جهان باشد، متن این کتاب از جامع‌ترین و باجاذبه‌ترین متن برای ارتباط با خداوند یگانه است. نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه بسیاری از کشیش‌ها از این کتاب به جای زبور در برقراری ارتباط با حضرت حق بهره می‌برند، افزود: طنطاوی مفسر بزرگ اهل سنت با دیدن کتاب صحیفه سجادیه چنان شیفته می‌شود که می‌گوید ما به خود ستم کردیم که دیر با این کتاب آشنا شدیم.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: علامه محمدتقی مجلسی به واسطه امام زمان(عج) با کتاب صحیفه آشنا شد که بعدها بسیاری از مردم اصفهان موفق شدند به واسطه عمل به این کتاب ارزشمند مستجاب الدعوة شوند. نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه تنها کتاب دعا نیست بلکه کتاب زندگی است که باید برای رسیدن به سعادت واقعی به آن عمل کرد. این مسؤول با اشاره به اینکه کتاب صحیفه کتاب عقاید، خداشناسی و معادشناسی است، یادآور شد: اگر کسانی که اخیرا اقدام به احتکار در کشور کردند آموزه‌های صحیفه سجادیه را به کار می‌گرفتند هرگز دست به چنین خیانتی نمی‌زدند.

وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه به ما صبور بودن یعنی آنچه امروز جامعه ما به آن نیاز دارد را می‌آموزد، ادامه داد: صحیفه‌شناسی تعصبات خفه کننده در جامعه امروزی را که بلای جان خانواده‌ها شده را از بین می‌برد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به جمله نقل شده از پاستور که می‌گوید: به واسطه هدایت امام سجاد(ع) در کتاب صحیفه، موفق به کشف میکروب شدم، اظهار کرد: کتاب صحیفه کتاب درس و اخلاق است که باید آن را به درستی بشناسیم و رفیق و همدم ما در زندگی باشد. وی افزود: باید علما آن را در مساجد تفسیر کنند و مساجد ما حرکت به سمت آموزش صحیفه سجادیه را آغاز کنند، در واقع امروز ما همه چیز داریم ولی هیچ نداریم و این ناشکری به این نعمت بزرگ است. نعیم‌آبادی گفت: سزاوار است یک میدان در شهر بابل به نام میدان صحیفه سجادیه نامگذاری و یک مرکز مستقل بنیاد صحیفه در بابل بنیانگذاری شود تا هر کتابی که در خصوص صحیفه سجادیه وجود دارد در این مرکز برای علاقه مندان و پژوهشگران مورد استفاده قرار گیرد.»