کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۸۹ حضور کی‌روش روی نیمکت ایران

ایسنا , 27 مهر 1397 ساعت 9:27

گروه ورزشی: ۸۹ حضور رسمی و غیر رسمی کارلوس کی‌روش بر روی نیکمت تیم ملی ایران با برتری نزدیک برابر بولیوی به پایان رسید تا ملی پوشان دومین برد خودشان را بعد از جام جهانی به دست بیاورند.


کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی در دیدار با بولیوی برای هشتاد و نهمین بار روی نیمکت ایران نشست و توانست برای ۵۳ بار برد به همراه تیم ملی ایران را تجربه کند.البته بعضی از بازیهای ایران از جمله حضور در جام غرب آسیا 2012 که تیم جوان ایران برابر عربستان، بحرین و یمن قرار گرفت دیدارهای رسمی از طرف فیفا محسوب نمی شود ولی کی روش در این دیدارها روی نیمکت ایران نشسته است.  ملی‌پوشان ایران بعد از جام جهانی روسیه می‌توانستند چهار دیدار دوستانه برگزار کنند اما دو فیفا دی را از دست دادند و تنها برابر ازبکستان و بولیوی به میدان رفتند که در هر دو دیدار نیز برنده از زمین بیرون آمدند.خوشبختانه دو دیدار دوستانه ایران برای ماه آینده پیش بینی شده است و اگر مشکلی به وجود نیاید شاگردان کی‌روش می‌توانند ماه آینده در دو دیدار دوستانه برابر ترینیداد و توباگو و ونزوئلا قرار گیرند.بر این اساس، بولیوی پنجاه و یکمین کشوری بود که روبروی ایران با هدایت کارلوس کی‌روش قرار گرفت. این مربی از سال ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت و در اولین دیدار توانست با یک گل برابر ماداگاسکار به برتری برسد.
عملکرد کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران از نظر آمار
سرمربی بازی برد مساوی  باخت درصد برد
کارلوس کی‌روش ۸۹ ۵۳ ۲۴ ۱۲ ۵۹.۵۵
محبوب‌ترین‌های تیم ملی
در این بین تیم ملی فوتبال ایران بیش از هر تیمی با تیم‌های ازبکستان و قطر بازی کرده است. تیم کارلوس کی‌روش ۱۴ بازی از ۸۹ بازی خودش را برابر این دو تیم انجام داده است. ۷ بازی سهم قطر و ۷ بازی هم سهم ازبکستان. 

عجیب‌ترین‌ها 
بازی‌های تیم ملی ایران در چند سال اخیر یک مزیت داشت و آن هم بالا رفتن دانش جغرافیایی به واسطه بازی با تیم‌های گمنام بود که شاید خیلی‌ها هیچ اطلاعی از آنها نداشتند. بازی با تیم پاپوآ گینه نو  که در رده ۱۶۵ فیفا است یا بازی با سیرالئون در تهران که تا آستانه لغو پیش رفت و اخیرا نیز فدراسیون فوتبال آن به تعلیق در آمد و همینطور بازی با ماداگاسکار و گینه از جمله دیدارهای عجیبی بود که تیم ملی ایران در زمان کی‌روش داشته است.

بیشترین باخت ملی در چهار سال اخیر 
تیم ملی فوتبال ایران در سال ۲۰۱۸ در بازی برابر بولیوی یازدهمین بازی خود را تجربه کرد. البته دو بازی دیگر فعلا برای تیم ملی ایران در نظر گرفته شده است که با احتساب آن آمار دیدارهای تیم ملی در سال جاری میلادی به عدد ۱۳ خواهد رسید.ملی پوشان در سال ۲۰۱۸ در ۱۱ بازی خود، متحمل سه شکست شده که بیشترین شکست تیم ملی در چهار سال اخیر بوده است. بعد از سال ۲۰۱۴ که ایران سه باخت را در یک سال تجربه کرد، در سال ۲۰۱۵ (۱ باخت)، سال ۲۰۱۶ (بدون باخت) و سال ۲۰۱۷ (۱ باخت) عملکرد خوب تیم ملی را نشان داد.در سال ۲۰۱۸ تیم ملی ایران تاکنون برابر تیم‌های تونس، اسپانیا و ترکیه شکست خورده است. 

پیروزی‌های کم گل
تیم ملی ایران در بازی برابر بولیوی فرصت‌های زیادی را از دست داد و باز هم با اختلاف یک گل توانست حریف خود را شکست دهد. آخرین باری که ایران بیش از یک گل به حریف خود زد بازی با سیرالئون در تهران بود. ۲۷ از ۵۳ برد کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران با اختلاف یک گل برابر حریفان به دست آمده است.

بهترین گلزن
سردار آزمون تمام بازی‌های خود را زیر نظر کی‌روش در تیم ملی ایران داده است و ۲۳ گل او در این مدت باعث شده گلزن‌ترین بازیکن تیم ملی ایران زیر نظر کی‌روش باشد. پس از او رضا قوچان نژادی قرار دارد که با ۱۷ گل از تیم ملی خداحافظی کرده است.تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا باید برابر یمن، ویتنام و عراق قرار گیرد؛ تورنمنتی که برای فوتبال ایران اهمیت زیادی دارد. ملی‌پوشان باید ماه آینده اردوی دیگری در تهران داشته باشند و در دو دیدار دوستانه برابر ترینیداد و توباگو و ونزوئلا قرار خواهند گرفت.


کد مطلب: 162498

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/162498/۸۹-حضور-کی-روش-روی-نیمکت-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir