به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۷ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۱۶۲۵۱۳

موفقیت زوج جدید سینمای ایران روی پرده

گروه فرهنگ و هنر: اکران فیلم «لس آنجلس تهران»، اجرای نمایش های «نامبرده» و «سیزیف» و برگزاری نمایشگاهای متنوع هنری از جمله جذاب ترین رویدادهای فرهنگی این هفته است.
موفقیت زوج جدید سینمای ایران روی پرده
در روزهای پایانی مهر که تهران در حال و هوای پاییزی به سر می برد، فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز طبق روال همیشه با تنوع و گستردگی بیشتری برگزار می شوند. از اکران فیلم در سینما گرفته تا برگزاری یک نمایشگاه و نمایشی که در یکی از تماشاخانه های شهر روی صحنه می رود.در حال حاضر سینمای ایران از تنوع موضوعی قابل قبولی بهره مند است و می توان گفت که اگر صاحب هر سلیقه ای باشید، دست خالی از سالن های سینما خارج نمی شوید. در تئاتر نیز جوانان در کنار پیشکسوتان دست به کار شده اند و آثار متفاوتی را روانه صحنه نمایش کردند. گالری های هم که مانند همیشه با ایده های نو در پی جلب نظر مخاطبان سخت پسندشان هستند.اکران «لس آنجلس تهران»، اجرای نمایش «نامبرده» و همچنین نمایشگاه های متعدد گالری ها از جمله جذاب ترین برنامه هایی هستند که می توانید از آن ها لذت ببرید. در ادامه جزییات رویدادهای هنری این هفته را مرور می‌کنیم.

موفقیت زوج پرویز پرستویی و مهناز افشار در سینما
در چند هفته اخیر «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی به تنهایی پرمخاطب ترین فیلم سینما به شمار می آمد و سایر آثار حتی توان نزدیک شدن به آن را نداشته اند، اما با گذشت یک هفته از اکران فیلم «لس آنجلس تهران» به کارگردانی تینا پاکروان به نظر می رسد که فیلم سیدی رقیب تازه ای پیدا کرده و دیگر برای جلب نظر مخاطبان کار آسوده ای پیش رو ندارد.«لس آنجلس تهران» فیلمی کمدی است که از بازی پرویز پرستویی و مهناز افشار بهره می برد، حضور دوباره پرستویی در یک فیلم کمدی پس از 13 سال به نظر می رسد موفق به جذب تماشاگران شده است.«پیشونی سفید 2» ساخته سیدجواد هاشمی نیز که به مناسبت هفته کودک اکرانش در سینماهای کشور آغاز شده بود آنطور که باید نتوانسته در اکران موفق حضور موفقی داشته باشد و باید دید این اثر پرهزینه در گیشه شکست خواهد خورد یا خیر، در این فیلم که اثری شاد و موزیکال برای کودکان و نوجوانان است از بازیگران مطرحی چون لیلا اوتادی، محمدرضا شریفی نیا و پژمان بازغی استفاده شده است.

«لازانیا»ی حسین قناعت با بازی سیدجواد رضویان، ارژنگ امیرفضلی و یوسف تیموری، دیگر کمدی روی پرده به شمار می آید که در دو هفته اول اکران نسبتا توانسته مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.در این میان فیلم «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد که به حوزه دفاع مقدس می پردازد از جمله آثاری است که در اکران موفق نبوده و نتوانسته مورد توجه علاقه مندان به سینما قرار بگیرد.«عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی و با بازی باران کوثری هم با توجه به محدودیت‌های سالن سینما و تبلیغات توانست میلیاردی شود.برپایی نمایشگاه‌های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت‌های مناسب برای هنرمندانی است که سال‌ها در این عرصه فعالیت می‌کنند. در مهر گالری ها به برای برپایی نمایشگاه های متنوع می پردازند.نمایشگاه نقاشی‌های آرزو غلامی‌ با عنوان «سیرژ» شامل نقاشی‌هایی در سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی است که با تکنیک اکریلیک روی بوم نقش بسته‌اند از روز جمعه 27 مهر در گالری سایه به نمایش درمی آید.همچنین نمایشگاه نقاشی‌های داریوش هوشمند، پزشک متخصص اطفال ساکن آمریکا با عنوان «خیال طبیعت» از این جمعه در گالری کاما برای نخستین بار در ایران به نمایش درمی‌آید.گالری سلام نیز میزبان نمایشگاه گروهی «شبیه‌خوانی» شامل آثار نقاشی، نمایش، موسیقی، خوشنویسی، پارچه‌آرایی و... است که از 27 مهر تا 25 آبان برگزار می شود.

پوستر نمایشگاه های این هفته گالری‌ها
نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «پرتره‌های خیابانی» از روز جمعه در گالری ایده گشایش می‌یابد. عکاسی خیابانی یکی از رشته‌های عکاسی است که فرهنگ و تاریخچه یک جامعه را با ثبت لحظاتی که تنها یک بار ممکن است اتفاق بیفتد، نمایان می‌کند.نمایشگاه‌های خط نگاشته‌ها و نقاشی‌های محسن کرمی‌ با عنوان «دیونگاشت»، آثار و مجسمه‌های پوشیدنی امیر موسوی‌زاده با عنوان «بر مسند باد» و نمایشگاه گروهی خوشنویسی با عنوان «کوچ» دیگر رویدادهای حوزه هنرهای تجسمی در این هفته هستند.نمایش‌های متعددی این روزها در تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر روی صحنه می‌رود، آثاری که هر کدام از بازی ستاره‌ها و چهره‌های مورد پسند مخاطبان بهره‌مند هستند.«نام‌بُرده» کاری از علی‌اصغر دشتی با حضور آتیلا پسیانی، نگار جواهریان، پانته آ پناهی‌ها، علی باقری، اصغر پیران، رامین سیاردشتی، ایلناز شعبانی و حمید حبیبی‌فر از روز 25 مهر اجرای خود را تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است و به نظر می رسد این نمایش که هر شب ساعت 21 روی صحنه می رود، می تواند در جلب نظر مخاطبان موفق باشد.

«سیزیف» دیگر نمایش این تماشاخانه است که محمد برهمنی کارگردانی آن را برعهده دارد و مهدخت مولایی و اسماعیل گرجی در آن به ایفای نقش می پردازند. این نمایش نیز در روز ابتدایی اجرا با نظر مثبت تماشاگران همراه شده است.«سیزیف» ساعت 18:30 اجرا خواهد شد.نمایش «استیو جابز» به کارگردانی مهران رنجبر که از روز گذشته اجرایش را در عمارت نوفل لوشاتو آغاز کرده است، از دیگر آثار مهم این روزها به شمار می آید که از بازی فرزین محدث و مهران رنجبر بهره مند است. این نمایش هر شب ساعت 20:45 روی صحنه می رود.از دیگر آثار پرمخاطب این روزها، اجرای دوباره «کافه پولشری» الهام پاوه نژاد در خانه موزه عزت الله انتظامی است که تا چهارم آبان هر شب ساعت 20:30 اجرا می شود.
مرجع : خبرآنلاین