به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۷ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۶۲۵۲۳
سرپرست وزارت تعاون:

تاکید رییس جمهور بر اجرای بسته های حمایتی

گروه اقتصادی: سرپرست وزارت تعاون گفت: شناسایی افرادی که واجد شرایط دریافت بسته های حمایتی می شوند، انجام داده ایم.درباره ارزش و مبلغ این بسته ها و استمرار ارایه آن در هفته آینده جلسه ای برگزار خواهد شد و جزییات نهایی یکشنبه هفته آینده اطلاع رسانی می شود.
تاکید رییس جمهور بر اجرای بسته های حمایتی
انوشیروان محسنی بندپی درباره اقدامات انجام شده در سفر یکروزه خود به خراسان رضوی گفت: در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی که در استانداری تشکیل شد، با حضور مسوولان استانی بحث اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر مطرح شد. همچنین به راهکارهای رفع مشکلات اشتغالزایی در استان به ویژه اشتغالزایی روستایی پرداختیم.وی ادامه داد:خوشبختانه ٧٠ درصد اعتبارات مورد نظر و تخصیص یافته برای اشتغالزایی در اختیار بنگاه های کارآفرینی این این استان قرار گرفته است.سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۴بانک عامل به طور میانگین ٧٠درصد پرداخت تسهیلات و اعتبارات را به متقاضیان داشته اند،گفت: خراسان شمال در این زمینه جزو استان های برتر قرار دارد.محسنی بندپی تاکید کرد:خوشبختانه با اقدامات انجام شده در ۶ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نرخ بیکاری در استان ١.۶ کاهش پیدا کرده است.

سرپرست وزارت تعاون با بیان اینکه مرحله دوم اعتبارات هنوز ابلاغ نشده است،اظهار داشت: طرح ها آماده اجرا هستند و بانک های عامل از محل اعتبارات خود شروع به اجرای مرحله دوم تخصیص اعتبارات کرده اند تا اینکه از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات تخصیص پیدا کند.وی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در راستای اشتغالزایی برای متقاضیان در این استان گفت: آموزش و مهارت آموزی در بخش های IT و گردشگری و... در این استان دنبال می شود که مهم ترین نتیجه آن افزایش ماندگاری جوانان در شهر و روستای این استان است. وی با اشاره به بازدید از بزرگترین پتروشیمی در بجنورد گفت: از بزرگترین پتروشیمی در بجنورد بازدید به عمل آمد .در این پتروشیمی ١۵٠٠نفر به صورت ۴شیفت مشغول به کار هستند.سرپرست وزارت تعاون افزود:در این مجتمع پتروشیمی روزانه ١۵٠٠تن کود اوره تولید می شود که بخشی از آن مصرف داخلی دارد و مابقی به کشورهای هدف صادرات می شود.

محسنی بندپی گفت: در ادامه این سفر همچنین شیرخواره  و یک مرکز جامع توانمدسازی آسیب های نزدیک به اعتیاد با پذیرش ١٠٠نفر مورد بهره برداری قرار گرفت. قرار بر این است که برای هر نفر پذیرش شده در این مرکز با بنگاه های اقتصادی مذاکره شود تا با اشتغال این افراد پاکی و سلامت آنها تداوم داشته باشد. البته در این مدت بیمه کارفرمایی هم دریافت خواهند کرد.وی افزود: در فاروج هم از مرکز نگهداری معلولان ذهنی بازدیدی داشتیم. ساختمان این مرکز آماده بهره برداری است و باید برای مدیریت این مرکز هیات امنا تشکیل و تجهیزات تامین شود.

محسنی بندپی گفت: در ادامه سفر یکروزه در قوچان از مجتمع نگهداری و توانمندسازی معلولان ذهنی دختر و پسر  ١۴سال به بالا بازدید داشتیم. برای این مرکز که توسط خیرین ساخته شده ۴میلیارد تومان هزینه کرده اند و فاز اول آن ماه آینده به بهره برداری می رسد.وی همچنین درباره اخرین تصمیمات اخذ شده درباره بسته های حمایتی گفت: به طور جدی ارایه بسته های حمایتی را دنبال می کنیم و تاکید رییس جمهوری اجرای این طرح در اولین فرصت است.سرپرست وزارت تعاون ادامه داد: شناسایی افرادی که واجد شرایط دریافت بسته های حمایتی می شوند، انجام داده ایم.درباره ارزش و مبلغ این بسته ها و استمرار ارایه آن در هفته آینده جلسه ای برگزار خواهد شد و جزییات نهایی یکشنبه هفته آینده اطلاع رسانی می شود.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: بسته حمایتی