به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۷ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۶۲۵۲۶
ابطحی مطرح کرد؛

قباله اصلاحات به نام بی شناسنامه ها خورده است

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: قباله اصلاح‌طلبی به نام اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار نخورده است؛ هرکس به آن تفکر اصلاح‌طلبی که آقای خاتمی از سال ۷۶ روی آن تاکید دارند اعتقاد داشته باشد که گفتند از دل این جامعه همواره باید به فکر نو کردن افکار و رفتار باشیم یک اصلاح‌طلب ریشه‌دار است چه نامش در جریان اصلاح‌طلبی ثبت شده باشد و چه در قالب پارلمان و شورا باشد.
قباله اصلاحات به نام بی شناسنامه ها خورده است
محمدعلی ابطحی در خصوص ایجاد فضای ناامیدی در بدنه جریان اصلاحات با توجه به نقد پیرامون عملکرد رییس‌جمهور و لیست‌‌های امید در مجلس و شورای شهر گفت:‌ من همیشه روی این جمله تاکید کردم که نیاز جامعه ایران اصلاح‌طلبی و نه اصلاح‌طلبان است.وی ادامه داد: اصلاح‌طلبی یک تفکر و اندیشه است که افراد جامعه به آن نیاز دارند و می‌توانند متولی آن باشند. فعالیت اصلاح‌طلبی چه بصورت حزب، پارلمان و یا نمایندگی مجلس، که به محل تقسیم مشاغل و منافع تبدیل می‌شوند تنها مجموعه اصلاح‌طلبی هستند که در شرایطی می توانند  نماینده تفکر اصلاح طلبی بوده و در باقی موارد مرجع خوبی برای این امر نیستند.ابطحی افزود: قباله اصلاح‌طلبی به نام اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار نخورده است؛ هرکس به آن تفکر اصلاح‌طلبی که آقای خاتمی از سال ۷۶ روی آن تاکید دارند اعتقاد داشته باشد که گفتند از دل این جامعه همواره باید به فکر نو کردن افکار و رفتار باشیم،  یک  اصلاح‌طلب ریشه‌دار  است چه نامش در جریان اصلاح‌طلب ثبت شده باشد و چه در قالب پارلمان و شورا باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نکته قابل توجه آن است که مهم ضربه نخوردن جریان و تفکر اصلاح‌طلبی است. در اینصورت جامعه و کشور ما از آن آسیب می‌بینند.وی ادامه داد:  اگر مراقبت کنیم که اصلاح‌طلبی آسیب نبیند و تفکر اصلاح‌طلبی در جامعه باشد، همین نسل فعلی با توجه به استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های ارتباطی می‌توانند نوع اصلاح‌طلبی را متناسب با شرایط جامعه خود و جامعه جهانی تعریف کرده و روی آن تکیه کند.ابطحی افزود: مجموعه‌هایی که به نام اصلاح‌طلب چه بصورت حزبی و چه بصورت فردی شناسنامه گرفتند تنها برای دیدارها و مناسبت‌های رسمی کارایی‌هایی دارند که این کارایی‌ها قطعا کافی نیست. امروز جامعه از اصلاح‌طلبان و نه اصلاح‌طلبی عبور کرده است. البته در این میان آنچه مسلم است این است که اصولگرایان نیز به سبب آنکه خود را با واقعیات جامعه نو نکردند، مورد اقبال این نسل نیستند.  

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفت: نسل جوان فعلی، نسل دوران پسا ارتباطی است و این نسل اساسا دارای دنیایی جدید و متفاوت و در عین حال نزدیک به اصلا‌ح‌طلبی است؛ چرا که سواد و سطح معلوماتش آنقدر هست که احساسات انقلابی‌‌گری بر آن غالب نشود و می‌داند اگر مطالبه‌ای از حکومت داشته باشد آن مطالبه را می‌تواند در چهارچوب اصلاح‌طلبی پیگیری کند.وی ادامه داد: معتقدم اصلاح‌طلبی تنها راه آینده کشور است و هر زمان که جامعه از این موج ‌های احساسی بگذرد؛ به جریان‌های غیربدلی این تفکر که راس آن آقای خاتمی است بازگشته و اصلاح‌طلبی را برای رسیدن به اهداف خود دنبال می‌کند.ابطحی افزود: شاهد هستیم که از زمان شکل‌گیری ناآرامی‌های دی ماه گذشته یک موضوع افراط‌گرایان خارجی را با افراط‌گرایان داخل کشور پیوند داده و آن موضوع چیزی جز اصل مشترک تخریب محمد خاتمی و تفکر اصلاح‌طلبی نیست.وی افزود: این افراد که با تابلوی براندازی در خارج و انقلابی‌گری در داخل فعالیت می‌کنند می‌دانند که اصلاحات با محوریت خاتمی تنها مرجعی است که می‌تواند در نهایت امید را به مردم بازگرداند. این عده یا به خیال در دست گرفتن حاکمیت و یا بازگشت مجدد به قدرت در اتحادی نانوشته همین امید مردم را نشانه گرفته‌اند.  

معاون پارلمانی رییس دولت اصلاحات در خصوص انفعال شورای عالی اصلاح‌طلبان که بازوی اجرایی جریان اصلاحات در انتخابات‌های گذشته بود، گفت: این بازوهای اجرایی اصلاح‌طلبان، مجموعه‌ای درون حزبی بوده که رقابت‌های درون حزبی را شکل می‌دهد و دیدارها و جلسات بی‌نتیجه نیز حاصل همین رقابت است.وی ادامه داد: متاسفانه در زمان دولت اصلاحات برخی احزابی مجوز گرفتند که برای جمع کردن رای یک خانواده نیز نیرو ندارند؛ باید بدانیم ثبت در وزارت کشور حقی برای کسی ایجاد نمی‌کند و بدترین آفت برای جریان اصلاح‌طلبی این است که آنهایی که فقط شناسنامه اصلاحات دارند را به عنوان نماینده تفکر اصلاح‌طلبی ببینیم.ابطحی افزود: اگر تفکر اصلاح‌طلبی ۲۰ سال پیش، نو نشود، نه تنها اصلاح‌طلبان بلکه اصلاح‌طلبی را در جریان نابودی قرار می‌دهد. من معتقدم اصلاح‌طلبی یک ضرورت برای جامعه ما است و شرط رشد و بقای اصلاح‌‌طلبی نو شدن آن با توجه به نیازهای نسل فعلی جامعه است.
مرجع : ایلنا