به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۷ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۱۶۲۵۳۶
خوشامدگویی علی مؤذنی به سلبریتی‌ها

کتاب چاپ کرده، اختلاس که نکرده‌اند

گروه فرهنگ و هنر: علی مؤذنی با خوشامدگویی به سلبریتی‌هایی که به عرصه ادبیات وارد شده‌اند، می‌گوید: ورود آن‌ها آسیبی به ادبیات نمی‌زند، زیرا کتاب چاپ کرده‌اند، اختلاس نکرده و حق مردم را نخورده‌اند.
کتاب چاپ کرده، اختلاس که نکرده‌اند
این داستان‌نویس درباره ورود سلبریتی‌ها به عرصه ادبیات، اظهار کرد: من ورودشان را خوشامد عرض می‌کنم. هر کسی حق دارد هر قالبی را که دوست دارد، تجربه کند. بعضی چندوجهی‌اند و استعدادهای مختلف دارند و اتفاقا در هر زمینه‌ای هم که وارد می شوند، خودشان را خوب نشان می‌دهند. بعضی هم نه؛ صرفا از روی کنجکاوی وارد می‌شوند و خود را محک می‌زنند که یا احساس موفقیت می‌کنند و می‌مانند و ادامه می‌دهند، یا آن دستاورد لازم را به دست نمی‌آورند. مثلا در بازیگری موفق‌اند اما در نویسندگی نه؛ آن‌ها در بازیگری چنان خودی نشان داده‌اند که نویسندگی‌شان اگر خوب هم باشد، زیر سایه آن قرار می‌گیرد. در هر صورت جا زیاد است و قدم هر تازه‌واردی هم مبارک است.او همچنین درباره این‌که گفته می‌شود سلبریتی‌ها به خاطر شهرت‌شان مشکلی به لحاظ ناشر پیدا نمی‌کنند، گفت: ورود شاید آسان باشد، اما ماندن سخت است. این به نظرم بخل است که ما بگوییم به خاطر این‌که از  یک سلبریتی استقبال می‌شود، نباید به حوزه کتاب و نویسندگی وارد شود؛ حق ما را که نمی‌خورد، اگر ناشر و مخاطب از ورودش استقبال می‌کنند، خب بکنند؛ خوشا به حالش.

وی گفت: اتفاقا اگر مثلا داستان بنویسند و خوب هم فروش کنند، بر چرخه نشر تاثیر مثبت می‌گذارد و مخاطبان داستان را افزایش می‌دهد.علی مؤذنی درباره نقد به قیمت‌گذاری کتاب‌های این افراد نیز بیان کرد: خب بالا باشد. حتما این شخص مخاطب خاصی را مد نظر قرار داده نه عموم کتاب‌خوان‌ها را. اگر کتابش از نظر کیفی خوب است و گران هم هست، بگذاریم مخاطبی که دنبال اثر اوست، انتخاب کند و پس از مطالعه ارزیابی کند که آیا پولش را دور ریخته یا نه‌ باید با  اشتیاق منتظر کتاب بعدی او بماند. نویسنده کتاب «احضاریه» در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ وجه ورود یک  سلبریتی‌ آسیبی به ادبیات نمی‌زند، زیرا کتاب چاپ کرده‌، اختلاس که نکرده‌، حق مردم را هم نخورده‌ است.  کتابش را یا یک ناشر چاپ کرده یا به خرج خودش چاپ کرده و حالا در معرض فروش گذاشته است. از ارشاد هم حتما مجوز کسب کرده، پس کدام آسیب؟ اگر کتابش خوب باشد که  قدمی مثبت برداشته، و اگر خوب نباشد، از آن استقبال نمی‌شود.
مرجع : ایسنا