به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۷ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۱۶۲۵۳۷

پیشروی طلا برای ثبت سومین افزایش هفتگی

گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر تجدید نگرانیهای سیاسی و اقتصادی از جمله رشد ضعیف چین که عملکرد بازارهای سهام را منفی کرد، ثابت بود اما در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی قرار دارد.
پیشروی طلا برای ثبت سومین افزایش هفتگی
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۲۶.۴۴ دلار رسید.بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۷ درصد رشد داشته است.در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۲۳۰.۹ دلار رسید.به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، ریسکهای قابل توجه پیرامون انتخابات میان دوره ای آمریکا و تشدید تنشهای ژئوپلیتیکی، جایگاه طلا به عنوان یک پناهگاه مطمئن دارایی را تقویت کرده و وضعیت جاری با وجود رشد ارزش دلار آمریکا، برای طلا مطلوب است.بر اساس گزارش رویترز، ریزش اخیر بازارهای سهام جهانی، جذابیت طلا به عنوان دارایی مطمئن در برابر ابهامات اقتصادی و سیاسی را افزایش داد و این فلز ارزشمند دوشنبه هفته جاری تا رکورد ۱۲۳۳.۲۶ دلار صعود کرد. با این حال طلا از بالاترین رکورد خود در سال میلادی جاری که در آوریل به ثبت رسانده بود، حدود ۱۰ درصد سقوط کرده که ناشی از رشد ارزش دلار تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین بوده است.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا با توجه به موقعیت اخیر طلا، پیش بینی کرد قیمت هر اونس این فلز تا پایان سال به ۱۲۴۰ دلار خواهد رسید.به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۲۱۷ دلار را بیازماید و اگر به پایین سطح مذکور سقوط کند، ممکن است تا سطح ۱۲۰۸ دلار عقبگرد پیدا کند.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۴.۶۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۷ درصد رشد کرد و در ۸۳۱.۱۰ دلار ایستاد اما از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۸ درصد کاهش قیمت داشته است. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۱.۲۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۸۳.۶۰ دلار رسید و برای کل هفته بیش از یک درصد رشد قیمت داشته است.
مرجع : ایسنا