به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۷ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۱۶۲۵۴۲

ایوانکی پذیرای سرریز جمعیت تهران می‌شود

گروه جامعه: شهر جدید ایوانکی در ۵۵ کیلومتری تهران که منتظر طرح در هیات وزیران است به جذب سرریز جمعیت پایتخت و کمک به توسعه صنعتی منطقه سمنان کمک خواهد کرد.
ایوانکی پذیرای سرریز جمعیت تهران می‌شود
در سال ۱۳۹۰ عملیات ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در شهر تاریخی ایوانکی با ۲۰۰۰ سال قدمت انجام شد اما تاکنون توسعه این شهر چندان جدی گرفته نشده و تقریبا حالت خوابگاهی دارد؛ در حالی که این شهر از ظرفیت بالایی برای کمک به توسعه منطقه سمنان برخوردار است.نیمه دوم سال جاری فعالیت شرکت عمران در دو شهر جدید «تیس» در منطقه چابهار و «ایوانکی» در استان سمنان آغاز می شود. وزیر راه و شهرسازی در روزهای اخیر به ایوانکی سفری داشت و اعلام کرد: طرح شهر جدید ایوانکی و تاسیس آن تاکنون توانسته در کمیسیون اجتماعی دولت مصوب شود و هم اینک منتظر طرح در هیات وزیران است. اهمیت این شهر در این است که با توجه به مناطق صنعتی و اشتغال‌زایی موجود در اطراف می‌تواند این شهر را از حالت خوابگاهی به یک شهر پویا و دارای رونق اقتصادی بدل کند.آخوندی در شورای اداری شهرستان گرمسار با اشاره به اتفاقات در دست اقدام و رقم خورده که باعث ارتقای موقعیت جغرافیایی گرمسار شده است گفت: خط سوم راه‌آهن تهران به گرمسار چندی پیش افتتاح شده و خط چهارم آن نیز پیشرفت ۸۰ درصدی داشته که با مشکلات مالی مواجه شده است.

وی با تاکید براینکه مهم‌ترین نکته حائز اهمیت شهرستان گرمسار قطار حومه‌ای است که برای آن طراحی شده است گفت: با طراحی این قطار تلاش شده است تا شهرسازی مبتنی بر ریل (TOD) صورت گیرد تا بهبود و رونق اقتصادی و شرایط زندگی را در شهر گرمسار ارتقا بخشد.آخوندی افزود: دیگر پروژه‌ای که دراین شهر در حال انجام است بحث بازآفرینی شهری است که پروژه‌های خوبی در این زمینه با توجه به قدمت تاریخی این شهر پیش‌بینی شده است.همچنین حبیب الله طاهرخانی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ از آغاز فعالیت دو شرکت از زیرمجموعه‌های شرکت مادر عمران شهرهای جدید در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: به زودی برنامه اجرایی در دو شرکت عمران شهرهای جدید تیس و ایوانکی را آغاز خواهیم کرد که در این راستا نیز برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات جدی در حال انجام است.بنابراین گزارش، ایوانِ‌کِی، غربی‌ترین بخش استان سمنان است از این رو آن را پیشانی استان نام نهاده‌اند. شهری است با جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر در ۵۵ کیلومتری شرق تهران که از شمال با شهرهای دماوند، آبسرد و از جنوب با کویر، از جنوب غربی با ورامین، از شرق با گرمسار و از غرب با پاکدشت و تهران همسایه است.این شهر محل رویارویی دو دنیای متفاوت است. در ۲۵ کیلومتری این شهر جاده سرسبز فیروزکوه قرار دارد و در ۵ کیلومتری جنوب شهر، کویر قرار دارد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سمنان