به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۷ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۱۶۲۵۴۹
هفته نهم لیگ برتر فوتبال؛

پیروزی استقلال مقابل سایپا با گلزنی مدافعان

گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال تهران در هفته نهم لیگ برتر فوتبال مقابل سایپا در حالی که از حریفش عقب بود، در نهایت به پیروزی رسید و ۱۴ امتیازی شد.
پیروزی استقلال مقابل سایپا با گلزنی مدافعان
در ادامه رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال امروز جمعه تیم های فوتبال استقلال و سایپا به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود استقلال تمام شد. در این بازی که از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد، علی دشتی (۶) برای سایپا و محمد دانشگر (۲۳) و وریا غفوری ( ۸۱ - پنالتی) برای استقلال گلزنی کردند. استقلال در این مسابقه با ترکیب حسین حسینی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، وریا غفوری، محمد دانشگر، علی کریمی، فرشید باقری، طارق همام، مهدی قائدی (۷۳ - سجاد آقایی)، مرتضی تبریزی (۸۹ - نویمایر) و اللهیار صیادمنش (۸۳ - الحاجی گرو) وارد زمین شد و مهدی رحمتی بزرگترین نیمکت نشین این تیم بود.
 
وینفرد شفر سرمربی استقلال هم در این مسابقه محروم بود و از روی سکوها تیمش را هدایت می کرد. بازی در نیمه اول جذاب و سرعتی بود. شاگردان علی دایی در تیم سایپا بازی را هجومی آغاز کردند و گل اول را در دقیقه ۶ روی حرکت زیبای علی دشتی به ثمر رساندند. دشتی با پشت سرگذاشتن چهار مدافع استقلال توانست توپش را وارد دروازه استقلال کند. بازی بعد از گل سایپا جذابتر شد. ابتدا استقلال توسط مرتضی تبریزی تیرک دروازه سایپا را به لرزه درآورد. در دقیقه ۱۲ بازهم این تیم سایپا بود که روی اشتباه پژمان منتظری می توانست به گل برسد. در دقیقه ۲۳ محمد دانشگر مدافع استقلال روی ارسال مهدی قائدی و با یک ضربه آرام توانست گل تساوی را وارد دروازه سایپا کند. استقلال بعد از گل تساوی یکبار دیگر هم توپ را به تیرک دروازه حریف زد.

اواسط این نیمه مهدی ترابی ملی پوش سایپا به خاطر خطایی که طارق همام بازیکن عراقی استقلال روی او انجام داد، با این بازیکن درگیر شد و او را هل داد. زاهدی فر داور مسابقه هم یک کارت زرد به ترابی نشان داد. در نیمه دوم این تیم استقلال بود که برای پیروزی بازی هجومی تری را در دستور کار قرار داد و موقعیت های زیادی را هم به دست آورد. در یکی از این فرصت ها، مهدی قائدی می توانست گل دوم را وارد دروازه سایپا کند ولی دروازه بان سایپا مانع وی شد. شاگردان علی دایی هم روی ضد حملات برنامه داشتند و یکی دو بار تیم حریف را تحت فشار قرار دادند.

در دقیقه ۷۸ ساموئل سارفو مدافع سایپا روی صیادمنش مرتکب خطا شد و داور مسابقه این خطا را پنالتی اعلام کرد. وریا غفوری هم در دقیقه ۸۱ این پنالتی را برای استقلال به گل تبدیل کرد. در نهایت این مسابقه با نتیجه ۲ بر یک به سود استقلال به اتمام رسید تا در روز محرومیت وینفرد شفر، دست علی دایی از پیروزی در این مسابقه کوتاه بماند. 
مرجع : مهر
برچسب ها: استقلال تهران