به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۱۶۲۵۸
امتیاز مثبت ۰ «واحد اطلاعات اكونوميست» معرفی کرد؛

8 شهرکه زندگي درآن بااعمال شاقه است!

گروه جامعه: اين روزها درگيري و اعتراض در بسياري از شهرهاي جهان جريان دارد. اگرچه هدف بسياري از اين اعتراض‌ها بهبود شرايط زندگي است، اما يكي از مهم‌ترين نتايج اعتراض در دنيا، بي‌ثباتي اقتصادي و كاهش ميزان امنيت است. تظاهرات ناشي از نزاع‌هاي سياسي يا اقتصادي طي پنج سال اخير، عوارض خود را در برخي از شهرهاي دنيا نشان داده است.
8 شهرکه زندگي درآن بااعمال شاقه است!
«واحد اطلاعات اكونوميست» كه به عنوان زيرمجموعه‌اي از «گروه اكونوميست» شناخته مي‌شود، به بررسي 140 كشور در جهان پرداخته و از بين آنها به معرفي شهرهايي پرداخته است كه در حال حاضر بدترين شرايط براي زندگي كردن را به خود اختصاص داده‌اند.

طرابلس ـ لبنان
رتبه: 133
طرابلس نسبت به سال‌هاي گذشته با 19.9 درصد سقوط در رده 133 قرار گرفته است. اين آمار نشان مي‌دهد كه وضعيت زندگي در اين شهر بدتر از قبل شده است. طرابلس با ۲۰۰ هزار نفر جمعيت، دومين شهر بزرگ لبنان به شمار مي‌رود. در اين شهر عمدتا سُني‌نشين، اقليت كوچكي از شيعيان علوي نيز زندگي مي‌كنند. اكثر افراد ساكن اين شهر مسلمان و سني هستند.

نايروبي ـ كنيا
رتبه: 124
«نايروبي» كنيا از سال 2008 ميلادي با بحران اقتصادي دست و پنجه نرم مي‌كند. اخيرا نيز مردم نايروبي به خيابان‌ها آمدند تا براي افزايش دستمزد و همچنين ريخت و پاش‌هاي بي‌حساب و كتاب دولت اعتراض خود را نشان دهند. اين همه در حالي است كه دولت كنيا بارها برگزاري تظاهرات از سوي مخالفان را ممنوع اعلام كرده است. نايروبي سقوطي 2.9 درصدي را تجربه كرده است.

قاهره ـ مصر
رتبه: 122
پايتخت مصر نسبت به سال گذشته سقوطي 5.9 درصدي را در اين فهرست تجربه كرده و در رده 122 قرار گرفته است. اگرچه قاهره دوران سرنگوني «حسني مبارك» را پشت سر گذاشت و انتظار مي‌رفت وضعيت زندگي در اين شهر بهبود يابد اما جان گرفتن اعتراض‌هاي دوباره كارشناسان را به اين باور رسانده است كه وضعيت در اين شهر به زودي بهتر نخواهد شد.

تونس‌ ـ تونس
رتبه: 104
 «تونس» سقوط 3.8 درصدي در رده‌بندي جهاني شهرهاي دنيا را تجربه كرده است. كشور كوچك «تونس» در شمال آفريقا كه بهار عربي نيز از آن آغاز شد اينك در بن بستي ميان دولت و مخالفان سكولار قرار گرفته است. اين اعتراض‌ها از چندي پيش و درپي سوء قصد به جان يكي از سياستمداران مخالف دولت آغاز شد.

امان ـ اردن
رتبه: 103
از ابتداي اعتراضات در اردن و همزمان با آغاز بهار عربي، معترضان در اردن هميشه شعار تغيير سر مي‌دادند. اما طولي نكشيد كه شعار تغيير حكومت در خيابان‌‌هاي امان طنين‌انداز شد. تصوير، اعتراض اردني‌ها به فساد حاكم را در يك تظاهرات ضددولتي در 15‌مارس 2013 نشان مي‌دهد. اين شهر نسبت به سال گذشته سقوطي 4.1 درصدي در فهرست شهرهاي جهان را تجربه كرده است.

پاناما سيتي ـ پاناما
رتبه: 97
تصويب قانوني جديد كه به دولت اجازه مي‌داد نسبت به فروش زمين در منطقه آزاد شهر اقدام كند، مردم «پاناما سيتي» را در 26 اكتبر سال 2012 به خيابان‌ها كشاند. بعد از آن پانامايي‌ها كه به لايحه پيشنهادي دولت پاناما براي اصلاحات سياسي اعتراض داشتند، با ماموران پليس ضد شورش درگير شدند. اين شهر در فهرست جديد 3.8 درصد سقوط داشته است.

مسقط ـ عمان
رتبه: 88
اگرچه ماهيت تظاهرات‌هاي مسقط صلح‌آميز بوده است اما ميزان شركت‌كنندگان در تظاهرات عليه فساد دولتي، مقامات اين كشور را غافلگير كرد. «عمان» در كنار قطر و امارات متحده عربي به عنوان پايدارترين كشورهاي حوزه خليج‌فارس شناخته مي‌شوند. با اين حال اعتراض‌ها در «مسقط» باعث شده است كه اين شهر با سقوطي 3.7 درصدي در بين 140 شهر در رده هشتاد و هشتم جهان قرار بگيرد.


صوفيه ـ بلغارستان
رتبه: 87
مردم بلغارستان در اعتراض به انتصابات دولتي در اين كشور كه به نظر آن‌ها مشكوك است و تنها منافع اقليت حاكم را تامين مي‌كند، به خيابان‌ها ريختند. بلغارستان يكي از فقيرترين كشورهاي عضو اتحاديه اروپاست. اعتراض‌ها در «صوفيه» باعث شده است كه اين شهر با سقوطي 4.9 درصدي روبه‌رو شود.

گفتنی است «واحد اطلاعات اكونوميست» يك گروه تحقيق و آناليز است كه در سال 1946 ميلادي شروع به‌كار كرده و دفتر اصلي آن در لندن قرار دارد.
مرجع : اقتصاد ایران آنلاین

۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۵:۱۰
تهران-ایران:مردم بسیار خوبی دارد اما متاسفانه گشت ارشاد با مردم برخورد میکند در این شهر کوچکترین شادی ممنوع هست و اگر به کسی تهمت بزنی میتونی خودتو بالا بکشی (129426)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۵:۱۴
شهر های ایران هم بگویید لطفاََ!! (129431)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۵:۳۷
تهران و انواع بیماری هایی که به دلیل آلودگی های هوایی و صوتی و میط زیستی وپارازیتی و دزدی وسیاسی و ...چطور؟ (129458)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۵:۵۵
شهر ما... قروه... فقط شده باند بازی و مافیا.... خیلی بدبخت تراز بقیه هستیم... (129464)
دكتر
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۶:۰۴
7تا از اين كشورها كه از خاورميانه هستند. متأسفم. (129469)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۰۲:۲۶
مسجد سلیمان ایران نه اب داره نه برق اینترنتم همش قطعه همه دارن ازش فرار میکنن چهارمین شهر بیکار ایرانه بازم بگم؟ (129694)