به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۱۶۲۵۸۷

تحول استقلال شفر شبیه تغییر آلمان یوآخیم لوو

گروه ورزشی: بازی استقلال مقابل سایپا بهترین بازی این فصل آبی‌پوشان بود. گل دقیقه هفت سایپا یک شوک بزرگ محسوب می‌شد، ولی استقلال غافلگیر نشد و در نیمه اول آنقدر موقعیت ساخت که با باخت به رختکن نرود.
تحول استقلال شفر شبیه تغییر آلمان یوآخیم لوو
استقلال در نیمه اول علاوه بر گل دانشگر سه بار هم توپ را به تیر زد و چند موقعیت دیگر هم ساخت. برای تیمی که در هفته‌های گذشته در خلق موقعیت و زدن گل مشکل داشت، نمایش مقابل سایپا بخصوص در نیمه اول تحول بزرگی محسوب می‌شود و هواداران را برای ادامه فصل امیدوار می‌کند.مهم‌ترین تغییر استقلال در نیمه تهاجمی بود که تبریزی را در نوک حمله داشت و صیادمنش و قائدی کنار او بازی می‌کردند. این دو مهاجم سریع و تکنیکی یک لحظه اجازه ندادند خط دفاع سایپا در آرامش باشد. قائدی در نیمه اول گل اول استقلال را ساخت و یکی از فرارهای صیادمنش منجر به پنالتی نیمه دوم و گل پیروزی شد. طارق همام هم به‌عنوان هافبک نفوذی عملکرد خیلی خوبی داشت و روی چمن افتضاح ورزشگاه تختی بارها با پاس‌های دقیق مهاجمان استقلال را راه انداخت.

شفر که از شروع فصل اصرار داشت از تبریزی در گوش چپ استفاده کند و یک مهاجم بلندزن در نوک حمله داشته باشد، این بار در خط حمله اولویت بیشتری به سرعت داده بود. انتقال تبریزی به نوک حمله فضا را برای استفاده از دو گوش سرعتی و تکنیکی باز کرد و استقلال بازی خوب و سه امتیاز این بازی را مدیون فضاسازی، فرارها، دریبل‌ها و همکاری صیادمنش و قائدی است.تغییر رویه استقلال در این بازی را می‌توان با تغییرات اخیر یوآخیم لوو در تیم ملی آلمان مقایسه کرد.لوو هم پس از بازی ضعیف و شکست سنگین تیمش مقابل هلند، در بازی با فرانسه ترجیح داد خط حمله جوان و سریعی را به زمین بفرستد و از مثلث گنابری، سانه و ورنر استفاده کرد.

آلمان با این ترکیب توانست نیمه اول را از فرانسه ببرد و علاوه بر گلی که زد، چند فرصت خوب هم داشت. هرچند آلمان در نهایت بازی را باخت، ولی نمایش نیمه اول این تیم به قدری امیدوارکننده بود که لوو توانست موقعیتش را روی نیمکت تیم تثبیت کند و رسانه‌ها هم یکصدا نوشتند که او همچنان بهترین گزینه برای تغییر نسل و ساختن یک تیم جدید است.استقلال هم دیروز با تیم کند و قابل پیش‌بینی هفته‌های قبل تفاوت داشت و سایپا در برابر مهاجمان سریع این تیم چاره‌ای جز تسلیم نداشت.سرمربی آلمانی استقلال که بازی دیروز را از جایگاه دید، قطعا صدای تشویق تماشاگران استقلال را که کنارش بودند به خوبی شنیده و با در نظر گرفتن واکنش هواداران بهتر می‌تواند برای مسیر پیش روی تیمش تصمیم بگیرد؛ بازگشت به ترکیب سنگین و کم‌تحرک هفته‌های قبل یا میدان دادن به گوش‌های خستگی‌ناپذیر و زهردارش.
مرجع : ورزش سه