به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۱۶۲۶۰۴

ادعای اسرائیل درباره حمله به نزدیکی دمشق

گروه بین‌الملل: رسانه‌های اسراییلی اعلام کردند که نیروی هوایی این رژیم سه‌شنبه گذشته حمله‌ای را در نزدیکی دمشق انجام داد.
از زمان سقوط هواپیمای ایلوشین ۲۰ روسیه در سوریه توسط پدافند نیروی هوایی سوریه که مسکو اسرائیل را مقصر آن دانست، هیچ‌گونه حمله‌ای از سوی اسرائیل علیه سوریه رصد نشده اما رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند، سه‌شنبه گذشته نیروی هوایی این رژیم حمله‌ای را در نزدیکی دمشق انجام داده است. این رسانه‌ها باز هم مدعی شدند که این حمله سامانه موشکی پیشرفته ایرانی را که برای حزب الله لبنان ارسال شده بود، هدف قرار داد.

سایت عبری زبان "نیوز وان" نیز اعلام کرد که روز جمعه جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان سوریه و همزمان با آنها هواپیماهای جاسوسی انگلیسی نیز در آسمان اسرائیل و اردن به پرواز درآمدند و در رادارهای سوریه و روسیه اختلالاتی ایجاد کردند. براساس گزارش این سایت، هواپیماهای جاسوسی انگلیس از نوع "بوئینگ آر سی-۱۳۵" قادر به راه انداختن جنگ الکترونیک برای ایجاد تشویش در سامانه دفاع هوایی روسیه و سوریه هستند. این هواپیماها از خلیج "سودا" در جزیره کریت یونان حرکت کرده بودند و بعد از پایان مأموریت خود به پایگاهشان بازگشتند.

این درحالی است که منابع روس اعلام کردند که سامانه موشکی اس۳۰۰ که اخیرا به سوریه تحویل داده شده از نوع اصلاح شده و پیشرفته‌تر از آن نوعی است که دو سال پیش در اختیار ایران قرار گرفته است و می‌تواند مانع در جنگ الکترونیک جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی شود. روزنامه معاریو در این باره نوشت که آنچه به دست سوریه رسیده با سامانه اصلی خیلی تفاوت دارد. این روزنامه نوشت که سامانه‌ای که وارد سوریه شده "اس۳۰۰ بی ام-۲" است که در مقایسه با سامانه قبلی هوشمندتر است و روسیه تاکنون به هیچ کشوری این سامانه را نداده است.
برچسب ها: اسرائیل دمشق