به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۱۶۲۶۳۸

اعتراض کارگردان «ماهورا» به پشت پرده‌ اکران

گروه فرهنگ و هنر: حمید زرگرنژاد کارگردان فیلم سینمایی در حال اکران «ماهورا» از محدودیت‌های اکران این فیلم و از عوامل پشت پرده اکران «ماهورا» انتقاد کرد.
اعتراض کارگردان «ماهورا» به پشت پرده‌ اکران
زرگرنژاد از عدم حمایت برخی نهاد های قدرت و سینماداران گله مند است و عامل این مساله را اینگونه توضیح می دهد: « علیرضا جلالی و حمید آخوندی این فیلم را در بخش خصوصی وبا بودجه غیر قابل مقایسه با فیلم های این ژانر تهیه کردند و ما توانستیم فیلم را با همین بودجه کم اما با شمایل اثری چند میلیاردی ارائه دهیم . این مساله تا حد زیادی باعث نارضایتی برخی شده چرا که متر و معیار های آن ها برهم خورده و حالا نمی توانند ادعا کنند که برای ساخت فیلم دفاع مقدس باید رقم های گزافی دریافت کنند. این اتفاق با خواست پیمانکاران سینمایی مغایرت داشته و اکنون من به شما قول می دهم بعد از فیلم «ماهورا» کلیه فیلم های حوزه دفاع مقدس با سانس ها و تعداد سالن های معقول سینما اکران خواهد شد و از حالا برای کسب تعداد مخاطبان میلیاردی اقدام کرده اند و نتایج با فیلم من متفاوت خواهد بود».

این کارگردان در ادامه درباره سانس های محدود فیلم «ماهورا» می گوید: « غالبا سانس های ۱۱ و ۹ صبح برای این فیلم در نظر گرفته شد که همه ما می دانیم ساعت خوبی برای مخاطب سینما نیست و علاوه بر این در شهرهایی مثل اهواز این ساعت اصطلاحا به «صلاه ظهر» معروف است که از جهت هوا بد ترین زمان در میان خود اهالی شهر محسوب می شود. کسانی که خود را حامی فیلم های دفاع مقدس می دانند «ماهورا» را رها کردند و شاید دلیل دیگر این بی مهری ها علاوه بر مبحث هزینه این فیلم ، توجه به قومیت خاصی بوده که من در این فیلم مورد نظر داشتم، اما ای کاش پذیرای واقعیت باشند و بدانند که این داستان حاصل تخیل من نیست بلکه، تاریخ ایران است و حکایت از جان نثاری های این قوم دارد و نمی توانیم منکر این واقعیت شویم. اگر کسانی که به من سینما نداده اند فیلم را ببینند و بعد با نظر شخصی شان بگویند که فیلم را دوست ندارند من می پذیرم ، اما مطمئن هستم که آن ها فیلم من را ندیده اند و بر اساس مباحث پشت پرده در حق این فیلم بی عدالتی کرده اند».

آقای داروغه زاده در وزارت فرهنگ و ارشاد برای پخش این فیلم تلاش زیادی کردند اما نهاد های قدرت او را در این مساله یاری نرساندند. هنوز عدم حمایت از «ماهورا» برای من یک معما است. به هر حال حمایت مجموعه های مرتبط که سالهاست با این شعارها بودجه می گیرند از سایر فیلم های دفاع مقدس را ارزشمند می شمارم و‌لی گزینشی بودن و‌شر ط وابستگی به بدنه آن مجموعه ها تاسف بار !!! و امیدوارم این بی مهری برای دیگر آثارسینمای کشورم که اینگونه به واقعیت مظلومیت مردم خوزستان می پردازد ، تکرار نشود. ما برای فیلم های دفاع مقدس سفارشی که بعد از «ماهورا» اکران می شوند، شاهد حضور دانش آموزان و کارمندان ارگان های مختلف در سینماها ، برافراشته شدن بیلبورد ها و بسیج شدن مدیران فرهنگی، پیش خرید میلیاردی بلیط ها در هفته اول و هجوم افراد تکراری با کارت بانکی به گیشه ها را شاهد خواهیم بود».
مرجع : بانی فیلم
برچسب ها: اکران فیلم