به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۱۶۲۷۵۹

برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی اعلام شد

گروه علم و فناوری: به گفته یک منبع مطلع در صنعت موشکی و فضایی روسیه سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس) برنامه ریزی اولیه برای ایستگاه فضایی بین‌المللی جهت پرتاب بعدی ناو کیهانی سایوز و بازگشت سرنشینان فعلی ایستگاه را تصویب کرده است.
برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی اعلام شد
بر اساس این برنامه ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ در ۳ دسامبر به سرنشینی اولگ کانوننکو, دیوید سن ژاک فضانورد و آنه مکلین فضانورد ناسا راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد شد.اولگ کانوننکو از کیهان نوردان با تجربه روسکاسموس بشمار می‌رود که تاکنون سه بار به فضا سفر کرده و تجربه‌ ۵۳۳ روزه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی را در پرونده دارد.دیوید سن ژاک فضانورد سی.اس.آی(سازمان فضایی کانادا) متولد ۱۹۷۰ در ۲۰۰۹ برای سفر به فضا انتخاب شد و قرار است نخستین تجربه خود را در فضانوردی به دست آورد. او در زمینه فیزیک و آستروفیزیک تخصص دارد. آنه مکلین جوان‌ترین عضو این گروه متولد ۱۹۷۹ افسر ارتش آمریکا نیز تجربه فضایی ندارد.طبق برنامه جدید سرنشینان فعلی ایستگاه فضایی بین‌الملی  شامل سرگئی پروکوپیف کیهان نوردان روسکاسموس، الکساندر گرست فضانورد آلمانی سازمان فضایی اروپا و سرنا آونیون چانسلور فضانورد ناسا در ۲۰ دسامبر به زمین بازخواهند گشت.

در فاصله بین سه تا ۲۰ دسامبر سرگئی پروکوپیف و اولگ کانوننکو برای بررسی بدنه بیرونی سایوز تم.اس-۹ به یک راهپیمایی فضایی دست خواهند زد.بر اساس گفته منابع نزدیک به صنعت موشکی و فضایی روسیه گرچه این برنامه توسط روسکاسموس تعیین شده اما تصمیم‌گیری نهایی و تایید آن بر عهده کمیسیون اضطراری در ۳۰ اکتبر خواهد بود. پیشتر ولادیمیر اوستیمنکو نماینده روسکاسموس گفته بود که که تاریخ پرتاب بعدی تنها پس از اتمام کار کمیسیون برای بررسی حادثه پیش آمده برای موشک اف-گ اعلام می‌شود و همه چیز بستگی به تصمیم کمیسیون دولتی خواهد داشت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: ایستگاه فضایی