به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۶۲۷۹۶

افزایش قیمت طلا در واکنش به عقب‌گرد دلار

گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا که دلار افت کرد و نگرانی‌ها نسبت به رشد تنش‌های سیاسی بر اقتصاد جهانی از این فلز ارزشمند پشتیبانی کرد، افزایش یافت.
افزایش قیمت طلا در واکنش به عقب‌گرد دلار
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۲۸.۱۵ دلار رسید.بهای معاملات این بازار دوشنبه گذشته به ۱۲۳۳.۲۶ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در دو ماه و نیم گذشته بود.در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۲۳۱ دلار رسید.به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت "آرگونات سکیوریتیز"، در معاملات روز جاری شاهد بهبود قیمت طلا بوده‌ایم. کندی رشد اقتصاد جهانی و ابهامات ژئوپلیتیکی در حال حاضر به ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران لطمه زده و از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. اگر تنش‌ها تشدید شود قیمت طلا ممکن است تا مرز ۱۳۰۰ دلار صعود کند.بر اساس نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان با اشاره به جنگ تجاری آمریکا و چین و تحکیم سیاست پولی، انتظار دارند دورنمای رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ برای نخستین‌بار تیره شود.

تحلیلگران اظهار می‌کنند نگرانی‌های ژئوپلیتیکی شامل تنش‌ها میان عربستان سعودی و غرب بر سر کشته شدن جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی، تحولات مربوط به بریگزیت و مشکلات بودجه‌ای ایتالیا، سرمایه‌گذاران را به طلا علاقه‌مند نگه داشته است.طلا در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل شده و با افزایش تقاضا برای خرید روبرو می‌شود.به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است در پایین مرز ۱۲۳۵ دلار تحکیم شود یا این‌که حمایت در مرز ۱۲۱۷ دلار را شکسته و تا سطح ۱۲۰۸ دلار عقب‌نشینی کند.شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز دوشنبه، ۰.۱ درصد افت کرد.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۴.۶۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۸۳۰.۵۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با حدود یک درصد افزایش، ۱۰۹۰.۴۷ دلار معامله شد.
مرجع : ایسنا