کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر پیشنهادی راه در جمع خبرنگاران:

توانایی عبور از سختی‌های پیش رو را داریم

ایسنا , 1 آبان 1397 ساعت 11:13

گروه اقتصادی: وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی با تاکید بر این که ما توانایی عبور از شرایط تحریمی را داریم، گفت: موضوع مسکن مهر یکی از اولویت‌ها و برنامه‌هایم است به دنبال آن هستیم با افزایش تولید مسکن نیاز جامعه به واحدهای استیجاری را برطرف کنیم.


محمد اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌هایش گفت: مهمترین محور برنامه‌هایم توجه به بخش مسکن است چون نیاز کشور از این طریق در موضوع اشتغال زایی تا حدودی برطرف می‌شود.وی توضیح داد: با توجه به دغدغه‌ی جامعه درباره‌ی مسکن این موضوع را به عنوان یک اولویت دنبال خواهم کرد و تلاش می‌کنم با ارائه مشوق‌های خاص به بخش خصوصی و سیاست‌ گذاری برای پشتیبانی این موضوع به دنبال ایجاد رونق در این زمینه باشیم.وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بازآفرینی شهری را از دیگر محورهای کاری‌اش عنوان و خاطرنشان کرد: بافت‌های فرسوده قابل احیای زیادی در مناطق مختلف کشور وجود دارد که باید به آن توجه شود. در عین حال بنده توجه به مناطق محروم و گسترش راههای روستایی را به عنوان یک محور دنبال می‌کنم. چرا که با توجه به منابع اختصاص یافته از سوی مجلس باید مبحث راههای روستایی را به روند متفاوتی تبدیل کرد تا نیازهای روستاییان رفع شود.

اسلامی وجود نگاه اصلاحی در وزارت راه و شهسرازی را ضروری خواند و افزود: باید با کوچک سازی لایه‌های مدیریتی در وزارت راه وشهرسازی علاوه بر سرعت بخشیدن به اقدامات شفافیت لازم را ایجاد کرد.وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه درباره‌ی برنامه‌اش برای کنترل اجاره بها گفت: اجاره مسکن در کشور تابعی از بازار مسکن نیست و تابعی از شرایط اقتصادی کشور است. بنده این موضوع را از محورهای اولی تقدیمی مجلس لحاظ کردم چون با افزایش تولید مثل مسکن و سوق دادن منابع به سمت آن می‌توان نیاز جامعه به واحدهای استیجاری را برطرف کنیم.اسلامی در مورد وضعیت صنعت هوایی کشور در دوران تحریم‌ها گفت: تحریم مساله‌ی جدیدی نیست از بعد از پیروزی انقلاب تاکنون صنعت هوایی کشور با تحریم‌های متفاوتی مواجه بوده. امروز صنعت هوایی به دلیل توان متخصصان توانایی عبور از دوران تحریمی را دارد کما این که سن ناوگان هوایی هم نسبت به گذشته پایین‌تر آمده است.

وی با تاکید بر این که ما توانایی عبور از تحریم‌ها را داریم، گفت که مشکلی برای ناوگان هوایی در شرایط تحریمی به وجود نمی‌آید.اسلامی مجددا در پاسخ به سوالی درباره‌ی جزییات برنامه‌اش برای مسکن مهر و فراز و فرودهای ایجاد شده جهت تکمیل آن گفت: مسکن مهر با سه نوع معضل مواجه است، مساله‌ی اول آن است که متقاضیانی وجود دارد که باید مسکن را به آنها واگذار کنیم این با همکاری بین دستگاهی شدنی است. مساله‌ی دوم واحدهای نیمه تمامی است که با توجه به افزایش تورم، و ایجاد تفاوت در قیمت‌های مصالح و ابزار مورد نیاز ساختمان مشکلاتی را به وجود آورده که باید راه حلی برای آن اندیشید. محور سوم هم نبود زیر ساختهای لازم در واحدهای مسکن مهر است و باید از ظرفیت سایر دستگاهها برای تامین این زیر ساختها استفاده کنیم تا هر چه سریعتر این واحدها را به متقاضیانشان واگذار نماییم.


کد مطلب: 162873

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/162873/توانایی-عبور-سختی-های-پیش-رو-داریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir