به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۱ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۶۲۸۸۸

راهنمای سفر به گرجستان

گروه گردشگری:گرجستان از جمله کشورهای کوچک در همسایگی کشور ایران است که گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می‌کند. این کشور در بین دو قاره‌ی آسیا و اروپا قرار گرفته است و تلفیقی از فرهنگ دو قاره را در دل خود جای داده است.

تور گرجستان
 که چند سالی‌ست در میان ایرانیان رونق گرفته است، از آن دست تورهایی‌ست که رونقش را نه مدیون جذابیت‌های مصنوعی چند ساله، که مدیون ویژگی‌های تاریخی هزاران ساله است. شهر تفلیس که پایتخت گرجستان است، به نوعی خود یک جاذبه گردشگری‌ست! شاید تعجب کنید، اما نمی‌توان جاذبه‌های گردشگری گرجستان را از این کشور متمایز دانست. شهرهای مهم گرجستان به غیر از تفلیس، پوتی، روستاوی، گوری، کوتائیسی، چیاتورا، تقیبولی، متسختا، تسقالتوبو، زوگدیدی و باتومی هستند که در میان این شهر، تورهای تفلیس و باتومی، جزو بهترین تورهای گرجستان هستند. در این مقاله قصد داریم دلایل سفر به گرجستان را بررسی می‌کنیم.

غذاهای محلی

غذاهای محلی گرجستان ترکیبی از فرهنگ پارسی و مدیترانه‌ای را در دل خود گنجانده است که طرفداران زیادی در بین گردشگران خارجی به‌ویژه ایرانیان دارد. در سفر به این کشور توصیه می‌شود که شیرینی‌های محلی گرجستان را از دست ندهید. خاچاپوری در واقع نوعی پیراشکی پنیر است که همراه با ماست، برخی مغزها، پنیر محلی و تخم‌مرغ سرو می‌شود. علاوه بر غذا و شیرینی، نوشیدنی‌های گرجستان در بین مردم دنیا بسیار مشهور است که اکثر آن به‌روش سنتی درست می‌شوند.

چشم‌اندازهای کوهستانی

همانطور که در بالا به آن اشاره شد گرجستان در منطقه‌ی قفقاز همانند ارمنستان در بین دریای سیاه و دریای خزر قرار گرفته است و از طبیعت بکر و زیبایی برخوردار است. کوه‌های قفقاز بسیار با شکوه می‌باشد و تحت تاثیر یخچال‌های خیره‌کننده، رودخانه‌های زلال هستند که زیبایی و خیره‌کننده‌ای را ایجاد کرده‌اند. این منطقه فرصتی مناسبی برای پیاده‌روی، رفتینگ و تفریحات دیگر به‌ویژه در فصل بهار و تابستان می‌باشد. شایان ذکر است گردشگرانی که علاقه‌مند به رفتینگ هستند ارمنستان و یا آنتالیا را برمی‌گزینند، اما این منطقه امکان رفتینگ را برای طرفداران این ورزش مهیج فراهم کرده است.

تاریخ غنی
تاریخ گرجستان بسیار غنی و پربار است. همانطور که در بالا به آن اشاره شد این کشور در بین اروپا و آسیا قرار گرفته است و در گذشته تجار برای انجام امور تجاری خود از مسیر ابریشم که در این کشور قرار گرفته است، استفاده می‌کردند. موقعیت جغرافیایی آن بین مسیحیان و مسلمانان منجر به ایجاد زنجیره‌ی از مهاجران از قومیت‌های مختلف اعم از ترک و عرب و... شده است. در بسیاری از کتب قدیمی تاریخ این کشور را 7000 معرفی کرده‌اند، از این جهت مکان‌های باستانی زیادی در آن قرار گرفته است که برای دوستداران تاریخ سفر به گرجستان یک انتخاب ایده‌آل می‌باشد.
برچسب ها: سفر گرجستان