به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۱ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۱۶۲۹۱۰

همای، «حلاج» را به ورزشگاه‌های ایران می‌برد

گروه فرهنگ و هنر: پرواز همای از سفر به شهر‌های اهواز، تبریز، رشت، شیراز، اصفهان و کرمان و اجرای اپرای «حلاج» با دکور پرتابل ایوان عطار کاخ سعدآبادِ تهران در ورزشگاه‌های این شهر‌ها گفت.
همای، «حلاج» را به ورزشگاه‌های ایران می‌برد
او که در این اپرا خود سرایش بخشی از اشعار، آهنگسازی، خوانندگی، کارگردانی و بازی در نقش «حلاج» را برعهده داشت، در این مورد گفت: ما از آخر آذر تور ایران داریم و اپرای «حلاج» را با همان تجهیزات و همان کست و با دکور پرتابل به شهرهای اهواز، تبریز، رشت، شیراز، تهران، اصفهان و کرمان می‌بریم و در هر شهر حدود هشت شب روی صحنه می‌رویم.همای در مورد اینکه پس از اجرای اپرای «حلاج» در تهران و در ایوان عطار کاخ سعدآباد، برای اجرا در شهرهای دیگر چه خواهد کرد، توضیح داد: ما ورزشگاه‌ها را در نظر گرفته‌ایم و دکورمان را در آن جا برپا می‌کنیم. در واقع کارناوالی راه می‌اندازیم که از هر شهر به شهر دیگر برویم و همه چیز را آنجا سه‌تاپ کنیم. قرار است کل دکورمان را و ازجمله ایوان عطار را در شهرهای مختلف برپا کنیم و به شکل پرتابل آنها را ساختیم و در هر شهر نصب‌شان خواهیم کرد.

او در مورد اکتفا نکردن به اجرای اپرای «حلاج» در تهران گفت: تمام تلاش ما این بوده که برنامه طوری طراحی شود که فقط مختص اجرا در تهران نباشد و جنبه فرهنگ‌سازی ملی به خود بگیرد و اصلا به این شکل نخواهد بود که بزرگ بودن گروه‌مان و دکورمان مانع سفرمان به نقاط مختلف ایران شود.همای در مورد هزینه‌های برگزاری این تور هم گفت: هزینه چنین کاری بسیار زیاد است و خدا را شکر درآمدمان خوب است و آنقدری درمی‌آوریم که هم خرج خودمان کنیم و هم هنرمان.او در مورد فعالیت این روزهایش هم توضیح داد: در حال حاضر مشغول ضبط دو آلبوم هستم. یکی اپرای «حلاج» که به صورت صوتی و تصویری بیرون می‌آید و دیگری اثری به نام «ای خانه‌ات خراب» که آهنگسازی آن برعهده خودم است و براساس اشعار خودم خوانده شده است.
مرجع : ایلنا