کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همای، «حلاج» را به ورزشگاه‌های ایران می‌برد

ایلنا , 1 آبان 1397 ساعت 15:26

گروه فرهنگ و هنر: پرواز همای از سفر به شهر‌های اهواز، تبریز، رشت، شیراز، اصفهان و کرمان و اجرای اپرای «حلاج» با دکور پرتابل ایوان عطار کاخ سعدآبادِ تهران در ورزشگاه‌های این شهر‌ها گفت.


او که در این اپرا خود سرایش بخشی از اشعار، آهنگسازی، خوانندگی، کارگردانی و بازی در نقش «حلاج» را برعهده داشت، در این مورد گفت: ما از آخر آذر تور ایران داریم و اپرای «حلاج» را با همان تجهیزات و همان کست و با دکور پرتابل به شهرهای اهواز، تبریز، رشت، شیراز، تهران، اصفهان و کرمان می‌بریم و در هر شهر حدود هشت شب روی صحنه می‌رویم.همای در مورد اینکه پس از اجرای اپرای «حلاج» در تهران و در ایوان عطار کاخ سعدآباد، برای اجرا در شهرهای دیگر چه خواهد کرد، توضیح داد: ما ورزشگاه‌ها را در نظر گرفته‌ایم و دکورمان را در آن جا برپا می‌کنیم. در واقع کارناوالی راه می‌اندازیم که از هر شهر به شهر دیگر برویم و همه چیز را آنجا سه‌تاپ کنیم. قرار است کل دکورمان را و ازجمله ایوان عطار را در شهرهای مختلف برپا کنیم و به شکل پرتابل آنها را ساختیم و در هر شهر نصب‌شان خواهیم کرد.

او در مورد اکتفا نکردن به اجرای اپرای «حلاج» در تهران گفت: تمام تلاش ما این بوده که برنامه طوری طراحی شود که فقط مختص اجرا در تهران نباشد و جنبه فرهنگ‌سازی ملی به خود بگیرد و اصلا به این شکل نخواهد بود که بزرگ بودن گروه‌مان و دکورمان مانع سفرمان به نقاط مختلف ایران شود.همای در مورد هزینه‌های برگزاری این تور هم گفت: هزینه چنین کاری بسیار زیاد است و خدا را شکر درآمدمان خوب است و آنقدری درمی‌آوریم که هم خرج خودمان کنیم و هم هنرمان.او در مورد فعالیت این روزهایش هم توضیح داد: در حال حاضر مشغول ضبط دو آلبوم هستم. یکی اپرای «حلاج» که به صورت صوتی و تصویری بیرون می‌آید و دیگری اثری به نام «ای خانه‌ات خراب» که آهنگسازی آن برعهده خودم است و براساس اشعار خودم خوانده شده است.


کد مطلب: 162910

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/162910/همای-حلاج-ورزشگاه-های-ایران-می-برد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir