کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بولتون خطاب به روسیه:

در انتخابات ما دخالت نکنید

ایسنا , 2 آبان 1397 ساعت 9:41

گروه بین الملل: مشاور امنیت ملی آمریکا پس از دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه گفت که واشنگتن برنامه‌های خود را در راستای خروج از پیمان منع تسلیحات اتمی میان‌برد پیگیری خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا پس از دیداری ۹۰ دقیقه‌ای با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که به توافق دو طرف درخصوص دیدار رهبران آمریکا و روسیه در پاریس منجر شد، اظهار کرد که واشنگتن به رغم اعتراض‌های مسکو و برخی کشورهای اروپایی، برنامه‌های خود را برای خروج از پیمان منع تسلیحات اتمی میان‌برد پیگیری خواهد کرد. وی با بیان این‌ که واقعیت راهبردی جدیدی به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: این پیمان مربوط به دوران جنگ سرد، تهدیدهای موشکی جدید از جانب کشورهایی همچون چین و کره شمالی را پوشش نمی‌دهد.

بولتون اظهار کرد: اعلام رسمی درباره تصمیم جهت خروج از این پیمان صورت نگرفته اما این اقدام در زمان مناسب انجام خواهد شد. مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: مشکل این است که روسیه در اروپا در حال حاضر پیمان منع تسلیحات اتمی میان‌برد را نقض می‌کند. تهدید واقعی خروج آمریکا از این پیمان نیست بلکه موشک‌هایی است که روسیه مستقر کرده است. وی افزود: روسیه در ۲۰۰۸ موشکی را به طور غیرقانونی آزمایش کرد که این اقدام تعرضی جدی علیه این پیمان بود.

بولتون تصریح کرد: این پیمان دیگر به‌روز نیست زیرا سایر کشورها آزادی عمل دارند که موشک‌های بالستیک میان‌برد داشته باشند و این در حالی است که آمریکا در این زمینه دست‌بسته است.
مشاور امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرد: تلاش‌های قبلی برای توسعه این پیمان برای اعمال آن درخصوص سایر کشورها راه به جایی نبرده است. وی همچنین نسبت به مداخله روسیه در انتخابات کشورش هشدار داده است.

بولتون گفت: نکته‌ای که من به همکاران روسی خود گفته‌ام، این است که فکر نمی‌کنم هر آنچه آنها در انتخابات ۲۰۱۶ انجام داده‌اند، تأثیری در انتخابات داشته اما تأثیر اصلی در آمریکا این بوده که بی‌اعتمادی بسیار زیادی نسبت به روسیه وجود دارد. وی خطاب به روس‌ها تاکید کرد: شما نباید در انتخابات ما مداخله کنید زیرا در این صورت در راستای پیشبرد منافع روسیه حرکت نمی‌کنید.
 


کد مطلب: 162930

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/162930/انتخابات-دخالت-نکنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir