به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۱۶۳۰۰

پایان چهار سال زندگی مخفیانه قاتل+عکس

گروه حوادث: دو جوان متهم به قتل که پس از چهار سال زندگی مخفیانه بازداشت شده‌اند، هر یک در اعترافات خود دیگری را متهم به قتل می‌کنند و سبب پیچیده شدن پرونده قتل در زیباشهر شدند.
در ساعت 3:00 بامداد بیست و ششم تیرماه 88 از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، وقوع یک فقره درگیری در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی در منطقه شهرزیبا به کلانتری 133 شهرزیبا اعلام شد.

کشف جسد در اتاق خواب
همزمان با حضور مأموران در محل, مأموران متوجه وقوع آتش‌سوزی در واحد آپارتمانی طبقه چهارم شدند؛ بلافاصله هماهنگی‌های لازم با 125 انجام و با حضور تیم آتش نشانی, آتش‌سوزی کنترل و خاموش شد. با ورود مأموران به داخل واحد آپارتمانی طبقه چهارم, مأموران در بازرسی از منزل با جسد مرد 40 ساله‌ای روبرو شدند که با دست پای بسته شده در داخل اتاق خواب قرار داشت.

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ
با حضور تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم، عوامل تشخیص هویت آگاهی و پزشکی قانونی در محل و انجام اقدامات اولیه، وجود آثار متعدد ضرب و جرح بر روی بدن بویژه سر مقتول شناسایی و پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، علت مرگ مقتول خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی گردن اعلام شد. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرقت خودرو 206 مقتول
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به محل وقوع جنایت و ضمن شناسایی اعضای خانواده مقتول اطلاع پیدا کردند که وی از حدود یک سال پیش و پس از متارکه از همسرش، به تنهایی زندگی می‌کرده و در زمینه خرید و فروش خودرو نیز فعالیت داشته است. کارآگاهان با بررسی محل جنایت اطمینان پیدا کردند که قاتل یا قاتلین بدون هیچگونه تخریب در وارد محل سکونت مقتول شده و در یک درگیری اقدام به ارتکاب جنایت کرده و با آتش زدن مبلمان اتاق پذیرایی، قصد به آتش کشیدن محل جنایت را داشته‌اند. در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول صاحب یک دستگاه خودرو سواری 206 خاکستری رنگ بوده که از محل پارکینگ و توسط قاتل یا قاتلین, در شب حادثه به سرقت رفته است.

کشف خودرو مقتول
با توجه به سرقت خودرو مقتول، دستور توقیف خودرو به همراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد؛ در روز دوم مهرماه 88, مأموران کلانتری 16 شهرک اندیشه در حین گشت زنی به سرنشین یک دستگاه خودرو 206 مشکوک شده، پس از توقف خودرو و در بررسی ارکان هویتی آن اطلاع پیدا کردند که خودرو مسروقه بوده و سرنشینان آن تحت تعقیب اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند. با دستگیری سرنشین 206 به نام محمد.خ (25 ساله) و انتقال وی به اداره دهم آگاهی تهران، وی در همان تحقیقات به سرقت خودرو 206 از محل سکونت مقتول و اطلاع از ارتکاب جنایت اعتراف اما منکر هرگونه ارتکاب جنایت گردید و مدعی شد که جنایت توسط یکی از دوستانش به نام فرزاد انجام شده است.

محمد در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: شب حادثه به همراه یکی از دوستانم به نام فرزاد که قبل از آن شیشه مصرف کرده بود، به منزل مقتول رفتیم؛ در حدود ساعت 02:00 بامداد و در حالیکه روی مبل نشسته بودم ناگهان صدای مقتول را شنیدم که درخواست کمک می‌کرد؛ به پشت سرم نگاه کرده و فرزاد را دیدم که در حال خفه کردن مقتول است؛ من نیز به کمک فرزاد رفته! و دست و پای مقتول را گرفتم؛ فرزاد با گلدان کنار مبل چندین ضربه به سر مقتول زد که باعث بیهوش شدن وی شد؛ سپس دست و پای مقتول را بسته و او را به داخل اتاق خواب بردیم؛ در حالیکه پس از برداشتن سوئیچ 206 قصد خارج شدن از خانه را داشتیم، مقتول به هوش آمد و قصد ایجاد سر و صدا را داشت که فرزاد به سراغ وی رفت و چند ضربه دیگر به سرش وارد و در پایان او را با پارچه خفه کرد و پس از آن نیز مبلمان و فرش داخل اتاق پذیرایی را به آتش کشید؛ به سرعت به داخل پارکینگ مجتمع رفته و با خودرو 206 مقتول از مجتمع خارج شدیم.

دستگیری فرزاد در چهارمین سالگرد جنایت
با شناسایی فرزاد.الف (30 ساله) به عنوان دومین متهم پرونده, کارآگاهان به محل سکونت وی در شهرستان اسلامشهر مراجعه و اطلاع پیدا کردند که او از محل سکونتش متواری شده و خانواده‌اش نیز مدعی شدند که هیچگونه اطلاعی از وی ندارند. تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه فرزاد در حالی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار داشت که خانواده وی همچنان مدعی بودند که هیچگونه اطلاعی از فرزندشان ندارند تا سرانجام با گذشت چهار سال از زمان جنایت، کارآگاهان اداره دهم با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه فرزاد در منطقه فلاح شده و او را در ساعت 23:00 روز بیست و چهارم شهریورماه 92 (دقیقا چهار سال پس از وقوع جنایت) دستگیر و به اداره دهم آگاهی منتقل کردند.

با آغاز تحقیقات از متهم، وی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که طی این مدت اعضای خانواده‌اش اقدام به تهیه مخفیگاه برای او کرده‌اند؛ با توجه به اعترافات فرزاد، به دستور مقام قضایی و به اتهام مساعدت در فرار متهم به قصد خلاصی از محاکمه، پدر و مادر وی نیز دستگیر و به اداره دهم منتقل شدند. در ادامه, فرزاد در خصوص ارتکاب جنایت مدعی شد که تا شب جنایت، هیچگونه ملاقاتی با مقتول نداشته و به واسطه دوستی محمد با مقتول و به پیشنهاد وی به منزل مقتول رفته است؛ فرزاد در ادامه مدعی شد که جنایت توسط محمد انجام شده و در خصوص علت همراهی‌اش با محمد در شب حادثه نیز به کاراگاهان گفت: من مبلغ یک میلیون تومان از محمد طلب داشتم تا اینکه در شب حادثه، محمد با من تماس گرفت و به بهانه دادن طلب یک میلیون تومانی از من درخواست کرد تا به منزل یکی از دوستانش رفته تا پس از گرفتن طلب محمد، من نیز به پول خود برسم.

فرزاد در ادامه و با اطلاع از اعترافات محمد به کارآگاهان گفت: من هیچگونه انگیزه‌ای برای ارتکاب نداشتم و قتل توسط محمد انجام شد و در طی این مدت نیز تنها به خاطر ترس از زندان و بازجویی مخفی شده بودم. سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم (فرزاد.الف)، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی برای وی صادر و مقرر شد تا متهم اول پرونده (محمد.خ) نیز از زندان به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل تا تحقیقات از هر دو متهم جهت شناسایی عامل اصلی جنایت انجام شود.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۲:۲۵
اعدام حق این افراد حیوان صفت است تا دیگر امثال اینها جرات چنین اعمال وحشیانه ای به خود ندهند،اگر به اعتراف یکی از اینها دقت کنید خواهید دید که برای ترس از زندان 4سال مخفی شده، یعنی جون 1انسان بی گناه را گرفته بعد توقع زندان داره!!!! (129630)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۳:۰۸
مشكل مواد مخدر در كشور بايستى حل شود. (129650)